تاریخ : Sat 22 Jul 2023 - 12:21
کد خبر : 81977
سرویس خبری : سیاست

تکرار سناریوی اهانت به قرآن کریم، این‌بار در کپنهاگ+فیلم

معترضین عراقی به سفارت دانمارک هجوم بردند؛

تکرار سناریوی اهانت به قرآن کریم، این‌بار در کپنهاگ+فیلم

پس از اقدام گروه افراطی «Danske Patrioter» (ملی‌گرایان دانمارکی) به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم مقابل سفارت عراق در دانمارک، مردم عراق مقابل سفارت این کشور تجمع کردند.

گروهی افراطی که بر خود نام « Danske Patrioter» (ملی‌گرایان دانمارکی) نهاده‌اند اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کردند. به نقل از الفرات، این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنرهایی علیه اسلام و سر دادن شعارهایی اهانت‌بار به آن، اقدام به  انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روی زمین کرده و به آن اهانت کردند.

این گروه ضداسلامی در اعتراض به حمله به سفارت سوئد در بغداد، اقدام به پخش زنده جزئیات هتک حرمت خود به قرآن کریم در گروه‌های مختلف در شبکه اجتماعی فیسبوک کردند. به گفته چندین منبع رسانه ای، این گروه افراطی دانمارکی اقدام خود را در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس انجام داده اند، گروه مذکور پیش از این در برابر سفارت ترکیه در  کپنهاگ به قرآن کریم و پرچم ترکیه اهانت کرده بودند.

در همین حال، منابع خبری عراقی گزارش داده‌اند که گروهی از شهروندان این کشور در اعتراض به اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق در  کپنهاگ، در برابر دیوارهای منطقه الخضرای بغداد تجمع کرده و تلاش دارند تا در مقابل سفارت دانمارک تظاهرات برگزار کنند. پیش از این، «سلوان مومیکا»، مهاجر 37 ساله عراقی  اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در استکهلم کرده بود و به دنبال آن، گروهی از معترضان عراقی به سفارت سوئد در بغداد حمله کرده و آن را به آتش کشیدند و در ادامه، دولت عراق تصمیم به اخراج سفیر سوئد از بغداد و فراخواندن کاردار خود از استکهلم گرفت.

منبع: پایگاه خبری شفقنا