تاریخ : Thu 20 Jul 2023 - 12:44
کد خبر : 81902
سرویس خبری : سیاست

حُسن خلق اثربخش‌تر از حکمی‌ست که صادر می‌کنیم

رئیس دستگاه قضا در نشست شورای عالی قوه قضاییه

حُسن خلق اثربخش‌تر از حکمی‌ست که صادر می‌کنیم

رئیس قوه قضاییه: رفتار مسئولان قضایی ما با متهم، خانواده متهم، ارباب رجوع، شاکی و مشتکی‌عنه بسیار مهم است؛ زیرا در بسیاری از اوقات رفتار و ادبیات ما از حکمی که صادر می‌شود اثربخش‌تر است.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس دستگاه قضا صبح امروز (پنجشنبه 29 تیر) طی سخنانی تأکید کرد: رفتار ما با متهم، خانواده متهم، ارباب رجوع، شاکی و مشتکی‌عنه بسیار مهم است؛ بسیاری از اوقات حُسن‌ خلق و رفتار و ادبیات ما از حکمی که صادر می‌کنیم اثربخش‌تر است.

وی که در نشست شورای عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها سخن می‌گفت، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و فرزندان و یاران باوفای ایشان، اظهار کرد: مجازات تعیین شده باید هم برای محکوم و هم برای فردی که از حکم مطلع می‌شود، اثرگذاری داشته باشد؛ در اینجاست که عدل و تدبیر قاضی جلوه‌گری می‌کند؛ در اینجاست که قاضی باید مقتضیات را بسنجد و عاقلانه عمل کند.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: حتی زمان و چگونگی اجرای مجازات نیز می‌تواند در اثربخشی آن نقش داشته باشد؛ اگر در زمان اجرای مجازات، رویکرد تبیینی اتخاذ کنیم و اطلاع‌رسانی درست داشته باشیم، این امر هم برای خود مجرم و هم دیگران اثربخشی دارد؛ با اتخاذ رویکرد تبیینی می‌توانیم مجرم را در زمان مجازات نیز منقلب و متحول کنیم.

قاضی‌القضات تصریح کرد: بار دیگر تأکید می‌کنم که رفتار ما با متهم، خانواده متهم، ارباب رجوع، شاکی و مشتکی‌عنه بسیار مهم است؛ بسیاری از اوقات حُسن‌ خلق و رفتار و ادبیات ما از حکمی که صادر می‌کنیم اثربخش‌تر است.

 

منبع:تسنیم