تاریخ : Thu 20 Jul 2023 - 10:00
کد خبر : 81889
سرویس خبری : جهان شهر

اروپا و هراس بازگشت ترامپ

سیدمهدی طالبی

اروپا و هراس بازگشت ترامپ

ترامپ در پیامی ویدئویی به کشورهای اروپایی هشدار داده در صورت پیروزی‌اش در انتخابات، آنها باید هزینه‌های جنگ را به آمریکا پرداخت کنند.

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه بین الملل:دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز»، با اشاره به دوستی خود با رئیس‌جمهور روسیه مدعی شده در صورت بازگشت به کاخ سفید ضمن توصیه به پوتین برای اتمام جنگ، با زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین نیز تماس گرفته و به وی تاکید خواهد کرد دیگر پولی برای ادامه جنگ دریافت نکرده و باید ظرف 24 ساعت به جنگ پایان دهد. ترامپ همچنین در پیامی ویدئویی به کشورهای اروپایی هشدار داده در صورت پیروزی‌اش در انتخابات، آنها باید هزینه‌های جنگ را به آمریکا پرداخت کنند. او در این پیام می‌گوید: «بایستی آنها هم‌اکنون اقدام به جبران کنند، اما آنها به‌خاطر کاراکتر ضعیف جو بایدن، ترتیب اثری نمی‌دهند و توجه و احترامی برای وی قائل نیستند.» او در ادامه این ویدئو با اشاره به هزینه 200 میلیارد دلاری جنگ اوکراین، تاکید می‌کند اروپا صرفا بخش ناچیزی از این هزینه را بازپرداخت کرده است.
این دو موضع‌گیری اخیر ترامپ تقریبا مشابه با آن چیزی است که وی تاکنون از ابتدای جنگ بارها آن را تکرار کرده است. ترامپ در روزهای اخیر بار دیگر با پیش‌بینی آینده جنگ تاکید کرده پوتین تمام اوکراین را خواهد گرفت. او در ابتدای جنگ نیز پوتین را باهوش توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در توجیه تمجیدش از رئیس‌جمهور روسیه استدلال کرده بود وی با وجود صرف هزینه‌های جنگ درنهایت به یک کشور دست خواهد یافت؛ چیزی که به منزله برداشت ترامپ نسبت به سقوط تمام اوکراین در انتهای جنگ بود. با این‌حال اظهارات ترامپ برای پایان دادن جنگ طی 24 به این معناست که وی در صورت ریاست‌جمهوری قصد دارد با باقی گذاردن بخشی از خاک اوکراین در دستان روسیه، بگوید از اشغال تمام آن جلوگیری کرده است....

متن کامل را اینجا بخوانید.