تاریخ : Tue 18 Jul 2023 - 08:55
کد خبر : 81763
سرویس خبری : ورزش

با شایستگی قهرمان جهان شدیم و حق‌مان بود

بهروز آرمات در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: نباید تیم والیبال جوانان به هیچ عنوان رها شود

با شایستگی قهرمان جهان شدیم و حق‌مان بود

به فاصله چند روز از عملکرد ضعیف ملی‌پوشان والیبال کشورمان در لیگ ملت‌های والیبال، تیم جوانان کشورمان در تداوم عملکرد درخشان خود در مسابقات زیر 21 سال قهرمانی جهان با شکست 3 بر 2 مقابل ایتالیا به‌عنوان قهرمانی دست یافت.

مهدی منصرف، خبرنگار:به فاصله چند روز از عملکرد ضعیف ملی‌پوشان والیبال کشورمان در لیگ ملت‌های والیبال، تیم جوانان کشورمان در تداوم عملکرد درخشان خود در مسابقات زیر 21 سال قهرمانی جهان با شکست 3 بر 2 مقابل ایتالیا به‌عنوان قهرمانی دست یافت. قهرمانی که دومین قهرمانی تیم جوانان کشورمان در تاریخ این مسابقات بود و بعد از بهروز عطایی که در سال 2019 با تیم کشورمان بر سکوی قهرمانی این مسابقات ایستاد، این بار شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم موفق به تاریخ‌سازی شدند. افتخاری که به خودی خود ارزشمند است، اما کسب این عنوان بدون شکست و با کسب 8 پیروزی متوالی این قهرمانی را برای والیبال کشورمان خاص‌تر نیز خواهد کرد. به بهانه قهرمانی جوانان والیبال کشورمان با بهروز آرمات، سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان که دو سال پیش با 90 درصد ترکیب فعلی تیم جوانان به مقام سوم جهان رسید در «فرهیختگان» به گفت‌وگو پرداختیم که در زیر می‌خوانید. 

*به نظر من باید یکی، دو نفر دیگر از بازیکنان ما در بین بهترین‌ها قرار می‌گرفتند که به ناحق انتخاب نشدند. پوریا خانزاده باید عنوان بهترین بازیکن مسابقات را کسب می‌کرد و لیبروی ما شایستگی انتخاب به‌عنوان بهترین لیبروی مسابقات را داشت. 

*از ترکیب تیم فعلی تنها دو بازیکن، بازیکن من نبودند. پسر آقای مومنی‌مقدم یکی از این بازیکنان بود که البته در اردوی ما حضور داشت. بازیکن دیگر بیاتی بود که برای اولین بار برای مسابقات جهانی انتخاب شد. 

*فدراسیون والیبال نباید این بچه‌ها را رها کند. اگر مانند سالی که شمس ارومیه تیم نوجوانان را زیر پوشش گرفت، فدراسیون بتواند تیمی را تشکیل بدهد و کل این بچه‌ها در قالب آن تیم زیر پوشش یک مربی مجرب در لیگ برتر والیبال بازی کنند، رفته‌رفته به تیم بزرگسالان تزریق خواهند شد.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.