تاریخ : Mon 17 Jul 2023 - 14:46
کد خبر : 81742
سرویس خبری : بین الملل

جای خالی ایران در بازار جهانی حلال

ایران برای جبران عقب‌افتادگی‌ها بر این بازار تمرکز کرده است

جای خالی ایران در بازار جهانی حلال

رییس سازمان ملی استاندارد ایران: سهم کشورمان از ابربازار حلال در جهان، کمتر از یک درصد است که نشان می‌دهد در این زمینه عقب افتادگی‌های جدی وجود دارد.

«مهدی اسلام پناه» رییس سازمان ملی استاندارد ایران امروز (دوشنبه) در خاتمه مراسم «جایزه ملی کیفیت ایران ۱۴۰۲» گفت: سازمان ملی استاندارد برای بازارگشایی در این ابربازار تمرکز کرده است.

اسلام‌پناه به صدور تنها ۳۰ نشان حلال در گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، افزون بر یک‌هزار نشان حلال برای محصولات، کالاها و خدمات مختلف ایرانی صادر شده است.

این مقام مسوول در ادامه گفت: صدور نشان حلال به‌منظور سهولت حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان در بازارهای هدف است و صدور نشان حلال در پیوست خود صدها صفحه گزارش‌های تکنیکال و آزمایشگاهی دارد که بنیه همه آنها نیز بر پایه اسلام است.

اسلام‌پناه به صادرات سالیانه ۵۰ میلیون دلار محصولات و کالاهای حلال از ایران به مالزی اشاره و خاطرنشان‌ کرد: در صورتی که زمینه‌های لازم فراهم شود، صادرات محصولات حلال به این کشور تا سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار دور از دسترس نخواهد بود.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین تاکید کرد: این محصولات، مشتریان خاص خود را دارد که از توان خرید لازم نیز برخوردارند و در عین حال، توسعه صادرات آنها به اقتصاد ملی ما نیز کمک خواهد کرد.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا