تاریخ : Mon 17 Jul 2023 - 10:00
کد خبر : 81707
سرویس خبری : ورزش

انتشار ریز قرارداد سرخابی‌ها سوال ایجاد می‌کند

شفافیت برای بقیه تیم‌ها قفل است؟

انتشار ریز قرارداد سرخابی‌ها سوال ایجاد می‌کند

تصمیم‌گیران در فوتبال ما مدت‌هاست به‌دنبال این هستند تا به طریقی مانع از امضای قراردادهای بی‌حساب و کتاب در باشگاه‌ها شوند.

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:تصمیم‌گیران در فوتبال ما مدت‌هاست به‌دنبال این هستند تا به طریقی مانع از امضای قراردادهای بی‌حساب و کتاب در باشگاه‌ها شوند و در این سال‌ها ایده‌هایی چون سقف قرارداد، سقف بودجه و حتی بعضا شفاف‌سازی در مورد اعداد و ارقام این قراردادها به ذهن‌شان رسیده تا شاید بتوانند شرایط را در این آشفته‌بازار بهتر کنند. البته تا اینجا که موفقیت چندانی در این روند دیده نشده و با توجه به اینکه برخی پیش‌نیازهای بدیهی در فوتبال حرفه‌ای همچون مشخص شدن راه‌های درآمدزایی مثل حق‌پخش در فوتبال ما وجود ندارد نمی‌توان انتظار داشت که چنین دستورالعمل‌هایی توانایی اجرای کامل را داشته باشد. در این پنجره نقل‌و‌انتقالاتی هم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند آیین‌نامه‌ای را بنویسند تا شاید از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار و همچنین مشکلاتی که در مورد قراردادها و البته تسویه‌حساب با بازیکنان وجود داشت جلوگیری شود. 
دستورالعملی که خیلی زود به باشگاه‌ها ابلاغ شد و با توجه به مفاد آن به‌نظر می‌رسید می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار نقل‌و‌انتقالات تابستانی فوتبال ایران داشته باشد. البته در همان زمان هم تردیدهایی درباره ضمانت اجرایی این قوانین و راه‌های نظارت بر آن وجود داشت و گفته می‌شد با برخی ترفندها می‌توان باز هم قانون را دور زد. 
در روزهای اخیر اما برخی اتفاقات و اخبار در فوتبال ایران باعث بروز حاشیه‌هایی شده است...

متن کامل را اینجا بخوانید.