تاریخ : Wed 12 Jul 2023 - 10:37
کد خبر : 81485
سرویس خبری : ورزش

استقلال خوزستان هم وارد دعوا شد: 27 امتیاز کسر کنید!

گزارش «فرهیختگان» از پرونده جنجالی لیگ یک و حکمی که خبرساز شد

استقلال خوزستان هم وارد دعوا شد: 27 امتیاز کسر کنید!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درمورد شکایت باشگاه سایپا از شمس‌آذر قزوین به‌دلیل استفاده از بازیکن غیرمجازی به نام مجتبی حسینی صادر کرد که بر این اساس شاگردان سعید دقیقی باید فصل آینده لیگ برتر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با 3 امتیاز منفی شروع کنند.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درمورد شکایت باشگاه سایپا از شمس‌آذر قزوین به‌دلیل استفاده از بازیکن غیرمجازی به نام مجتبی حسینی صادر کرد که بر این اساس شاگردان سعید دقیقی باید فصل آینده لیگ برتر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با 3 امتیاز منفی شروع کنند.
این اما پایان ماجرا نبود. تازه بعد از اعلام رای، این پرونده از دید این دو باشگاه و حتی باشگاه استقلال خوزستان وارد فاز تازه‌ای شد. سایپایی‌ها بر این باور بودند که باید رای به نفع آنها اعلام شود و آنها به جای تیم شمس‌آذر راهی مسابقات لیگ برتر شوند. آنها ادعاهای مختلفی را مطرح کردند و به‌واسطه آن بر این باور بودند که باشگاه قزوینی به‌دلیل عدم استعلام از کارت جعلی معافیت این بازیکن باید مجازات شود.
با توجه به قوانین اما این نکته ضروری است که تغییرات در جدول مسابقات لیگ براساس ادعاهای مختلف فقط تا زمان برگزاری مسابقات ممکن است و اگر مسابقات پایان یابد، هرگونه ادعایی چه درست و چه غلط نمی‌تواند منجر به تغییر در مسابقات شود. از آنجا که مسابقات ماه گذشته به پایان رسیده بود و سایپایی‌ها اخیرا و تیرماه مدعی تخلف تیم شمس‌آذر شدند، هر آنچه حکم می‌شود باید براساس لیگ جدید صورت گیرد، درنتیجه وقتی شمس‌آذر وارد مسابقات لیگ برتر شده طبیعی است که حکمش هم در این مسابقات اعلام شود. کمیته انضباطی براساس همین قانون رای به کسر 3 امتیاز از تیم شمس‌آذر دادو آنها با منفی 3 امتیاز لیگ را آغاز می‌کنند.
حالا اما دو باشگاه سایپا و شمس‌آذر به این رای اعتراض دارند و براین باورند که حق‌شان داده نشده، درنتیجه با توجه به فرصتی که دارند می‌خواهند اعتراض خود را به کمیته استیناف ارجاع دهند و از این طریق پیگیر حقوق خود شوند. در این بین استقلال خوزستان هم وارد بازی می‌شود و او هم ادعاهایی مطرح می‌کند که هرچند شکل رسمی ندارد اما باز هم باشگاه شمس‌آذر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

متن کامل را اینجا بخوانید.