تاریخ : Wed 12 Jul 2023 - 05:58
کد خبر : 81472
سرویس خبری : دانشگاه

دانشگاه آزاد برترین نهاد در احصای مشکلات اجتماعی ایلام

رئیس دانشگاه آزاد واحد ایلام در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد

دانشگاه آزاد برترین نهاد در احصای مشکلات اجتماعی ایلام

مهرماه سال 1400 بود که از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد ‌رونمایی شد؛ سندی که یک مسیر روشن و دقیق‌ را برای پنج سال آینده واحدهای این دانشگاه مشخص کرده است که واحدها می‌توانند با اجرای بند به بند به سمت تحول حرکت کنند.

راضیه فلاح، خبرنگار گروه دانشگاه:مهرماه سال 1400 بود که از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد ‌رونمایی شد؛ سندی که یک مسیر روشن و دقیق‌ را برای پنج سال آینده واحدهای این دانشگاه مشخص کرده است که واحدها می‌توانند با اجرای بند به بند به سمت تحول حرکت کنند. امروز با گذشت کمتر از دو سال از تدوین این سند، بسیاری از استان‌ها و واحدهای این دانشگاه نیز با اجرای بندهای مختلف آن توانسته‌اند در مسیر درستی از تولید علم روز و مورد نیاز دانشگاه قرار گیرند و از بند بخشی از مشکلات خود رها شوند. یکی از اهداف مهمی که در این سند ذکر شده، کسب درآمدهای غیر‌شهریه‌ای است که برای دانشگاه آزاد محروم از بودجه دولتی بسیار اهمیت دارد.
امروز تک‌تک واحدهای استان‌های مختلف بسته به شرایط و موقعیتی که دارند، ظرفیت‌هایی نیز برای تولید درآمد پایدار غیر شهریه‌ای خواهند داشت. استان مرزی ایلام یکی از استان‌های مهم و کمتر‌برخوردار کشور است که از ظرفیت‌های بالای گردشگر زیارتی و نفت و گاز بهره‌مند است. دانشگاه آزاد این استان با بهره‌گیری از اهداف سند تحول و تعالی پنج‌ساله و اجرای بندهای مختلف آن توانسته کارهای مهم و اساسی انجام دهد. در این گزارش گفت‌وگویی با بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد استان ایلام در این زمینه داشته‌ایم و درباره اقداماتی که سال گذشته‌ در این استان برای تحقق اهداف این سند راهبردی پنج‌ساله انجام شده، سوالاتی را پرسیده‌ایم که در این گزارش آمده است.

متن کامل را اینجا بخوانید.