تاریخ : Tue 11 Jul 2023 - 11:57
کد خبر : 81440
سرویس خبری : بین الملل

«روز فلج» کابینه نتانیاهو را فلج می‌کند؟

اراضی اشغالی زیر گام‌های معترضین به اصلاحات

«روز فلج» کابینه نتانیاهو را فلج می‌کند؟

صبح امروز تظاهرات صهیونیست‌ها علیه طرح جنجالی تغییرات قضایی کابینه رژیم اشغالگر تحت عنوان «روز فلج» آغاز شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، شهرک‌نشینان صهیونیست با تظاهرات علیه طرح جنجالی مذکور ورودی شهر قدس اشغالی را مسدود کردند.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که در جریان تظاهرات صهیونیست‌ها در غرب قدس اشغالی درگیری‌های فیزیکی میان نیروهای پلیس و معترضان شکل گرفته است.

طبق گزارش این منابع، این درگیری‌ها منجر به مجروح شدن شماری و نیز بازداشت 24 معترض اسرائیلی شده است.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی علاوه بر درگیری با معترضان از پاشیدن آب برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

سازمان دهندگان تظاهرات قصد دارند در ادامه تظاهرات روز فلج بزرگراه‌ها، جاده‌ها و محورهای اصلی در اراضی اشغالی را مسدود کنند و در فرودگاه بن گوریون، تقاطع کاپلان در تل‌آویو، مقابل مقر دادگاه عالی، خانه اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در قدس و مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه پیشنهاد اسحاق هرتزوگ در مورد «قوانین قضایی و تعویق اصلاحات در آن» برای از سرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به یک طرح توافقی برای اصلاح نظام قضایی را نپذیرفت.

این تظاهرات پس از آن آغاز شده است که پارلمان رژیم صهیونیستی شب گذشته در اولین شور و قرائت خود، بند کلیدی لایحه بحث برانگیز «تغییرات قضایی» که اختیارات دیوان عالی را محدود می‌کند، تصویب کرد.

لایحه اصلاحات قضایی که توسط ائتلاف افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو ارائه شده است، با هدف کاهش اختیارات دادگاه عالی است.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا