تاریخ : Tue 11 Jul 2023 - 09:00
کد خبر : 81427
سرویس خبری : دانشگاه

گسترش جغرافیای دانشگاه آزاد؛ از غرب آسیا تا غرب آفریقا

«فرهیختگان» از آغاز آموزش‌های مهارتی دانشگاه آزاد در گینه گزارش می‌دهد

گسترش جغرافیای دانشگاه آزاد؛ از غرب آسیا تا غرب آفریقا

چند روز پیش هم دانشگاه آزاد میزبان تعدادی از مدیران مهارتی گینه بود تا زمینه‌های گسترش همکاری‌های مهارت‌آموزی جمهوری اسلامی در کشور گینه بررسی شود.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه:«دانشگاه می‌روی؟ آخرش باید مدرکت را قاب کنی و بزنی به دیوار!» سال‌هاست که این جمله به‌عقیده بسیاری از مردم تبدیل شده که نسبت به سیستم آموزش عالی انتقاد دارند و می‌گویند تحصیل در دانشگاه‌ها حاصلی جز بیکاران شیک با سطح توقعات بالا به همراه نداشته است. این در حالی است که کشورهای توسعه‌یافته این روزها تمام توان خود را روی مهارت‌آموزی گذاشته و می‌دانند تنها مهارت است که اشتغال فارغ‌التحصیلان آنها را تضمین می‌کند. همان کاری که دانشگاه آزاد نیز مدتی است آن را شروع کرده و آموزش‌های مهارتی را با تاسیس دانشکده‌های مهارتی و مدارس عالی مهارتی کلید زده و حالا در آخرین اقدام خود می‌خواهد آموزش‌های مهارتی خود را به غرب آفریقا ببرد. بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ بود که سیدمحمد بطحایی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد با ماموریت دکتر طهرانچی به کشور گینه سفر کرد و امکان‌سنجی اولیه از همکاری دانشگاه آزاد در آنجا به عمل آمد و سپس هیات گینه‌ای به تهران آمدند و تفاهمنامه منعقد شد. چند روز پیش هم دانشگاه آزاد میزبان تعدادی از مدیران مهارتی گینه بود تا زمینه‌های گسترش همکاری‌های مهارت‌آموزی جمهوری اسلامی در کشور گینه بررسی شود. همکاری دانشگاه آزاد با کشور گینه در زمینه‌های مختلفی می‌باشد، اما اصل کار همان آموزش‌های مهارتی است. البته در زمینه دانشکده‌های دانشی به‌ویژه دانشکده‌های کشاورزی همچنین برخی فعالیت‌های کاربنیان که امکان تاسیس آن در گینه وجود دارد، توافقاتی بین ریاست دانشگاه و هیات عالی‌رتبه گینه صورت گرفت.
یکی از بخش‌های این تفاهمنامه در نشستی که میان مسئولان دانشگاه آزاد و کشور گینه هم دنبال شد، گسترش آموزش‌های مهارتی بود....

متن کامل را اینجا بخوانید.