تاریخ : Mon 10 Jul 2023 - 13:17
کد خبر : 81386
سرویس خبری : ورزش

تکذیب ادعای وزیر ورزش

VAR به لیگ برتر بیست و سوم نمی‌رسد

تکذیب ادعای وزیر ورزش

با وجود اینکه مهدی تاج گفته بود سیستم VAR در لیگ برتر بیست و سوم مورد استفاده قرار می‌گیرید، یک عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کرد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

دیروز حمید سجادی، وزیر ورزش درباره استفاده از VAR در فوتبال ایران اظهار کرد: «زحمت این موضوع را به تاج دادم. او اقدامات خوبی کرده و به نتایج خوبی هم رسیده‌اند. به من قول‌های خوبی هم داده‌اند. ظاهراً در فصلی که پیش‌رو داریم، قرار است از VAR استفاده کنند.»

همچنین مهدی تاج ادعا کرد که فدراسیون در تلاش است در شروع لیگ VAR را داشته باشیم.اما علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص سیستم VAR و اینکه آیا این سیستم به لیگ فوتبال ما در این فصل خواهد رسید یا خیر؟ گفت:«در این خصوص وزیر تاکید کرد که این سیستم به لیگ برتر خواهد رسید اما من صادقانه می‌گویم که این مساله امکان‌پذیر نیست و به لیگ نخواهد رسید.
این سیستم یک پروسه ۹ ماهه دارد و بعد از آموزش باید به صورت آفلاین آن را تمرین کنیم. بنابراین با زمان محدود به نیمه دوم لیگ امسال نخواهد رسید و به اعتقاد من نباید مردم را امیدوار کرد و باید با صراحت و شفافیت صحبت کرد. سیستم VAR از ۵ کشور وارد ایران می شود که با توجه به تحریم این موضوع هنوز نامشخص است.»

 

منبع: ایسنا