تاریخ : Mon 10 Jul 2023 - 10:30
کد خبر : 81360
سرویس خبری : ورزش

یک کمربند قهرمانی به علی‌اکبری بدهکارم

علیرضا استکی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: احساس می‌کنم در تیم ملی امید تاثیرگذار‌تر هستم

یک کمربند قهرمانی به علی‌اکبری بدهکارم

علیرضا استکی چهار سال موفق درکنار تیم ملی بوکس ایران داشت و موفق شد در این مدت با هدایت دانیال شه‌بخش، مدال تاریخی جهانی را پس از 86 سال برای بوکس ایران کسب کند و درکنار آن پس از سال‌ها ناکامی، نمایندگان کشورمان را به دیدار نهایی قهرمانی آسیا هدایت کند و دو سهمیه المپیک توکیو را نیز مستقیم کسب کند.

مهدی منصرف، خبرنگار:علیرضا استکی چهار سال موفق درکنار تیم ملی بوکس ایران داشت و موفق شد در این مدت با هدایت دانیال شه‌بخش، مدال تاریخی جهانی را پس از 86 سال برای بوکس ایران کسب کند و درکنار آن پس از سال‌ها ناکامی، نمایندگان کشورمان را به دیدار نهایی قهرمانی آسیا هدایت کند و دو سهمیه المپیک توکیو را نیز مستقیم کسب کند. با این وجود و پس از اتفاقات فدراسیون بوکس در سال گذشته و حضور حسینی بر مسند سرپرستی این فدراسیون از هدایت تیم ملی کناره‌گیری کرد و بیشتر تمرکز خود را روی آماده‌سازی امیر علی اکبری، فایتر کشورمان گذاشت. اختلافی که البته در ماه‌های گذشته برطرف شد و استکی این بار هدایت تیم امید بوکس را برعهده گرفت. 
در آستانه سفر استکی و علی‌اکبری به تایلند، سرمربی سابق تیم ملی بوکس کشورمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص آخرین شرایط امیر علی اکبری، برعهده گرفتن هدایت تیم ملی امید بوکس و حل اختلافات خود با روح‌الله حسینی سرپرست فدراسیون بوکس صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید. 

*پس از یک دوری سه‌ساله، از بهمن سال 1400 دوباره همکاری خود را با علی‌اکبری شروع کردم و در یک سال و نیم گذشته او دو مبارزه انجام داده است که هر دو را برده است. خدا را شکر در این مدت تمرینات خوبی را انجام دادیم و آماده مبارزه با فایتر کانادایی هستیم. 
*به امیر اجازه نمی‌دهم تمام تمرکزش روی بوکس باشد. تخصص علی‌اکبری در کشتی است و ما درتلاشیم بوکس را به‌عنوان ارزش‌افزوده به توانایی‌های او اضافه کنیم تا بتواند در مقابل ضربات حریفان دفاع کند و در زمان مناسب نیز از مشتش استفاده کند. تمام تمرکز ما روی این است که از فنون کشتی استفاده و در خاک کار را تمام کند. او بوکسور نیست،بلکه کشتی‌گیر است و بوکس یک ارزش‌افزوده درکنار قدرت، مهارت و تخصص اوست. 

*امیر در این دو دیدار رفت تا بوکس کند و این اتفاق برایش افتاد. البته او در 11 پیروزی که در همکاری نخست با من داشت 7، 8 مبارزه را با بوکس برده بود، اما درحال‌حاضر این اجازه را به او نمی‌دهم. شرایط کشتی امیر بهتر است و می‌تواند با فنون کشتی کارایی بیشتری داشته باشد، اما درکنار آن درحال تقویت بوکسش هستم تا در زمان نیاز از این مهارت نیز استفاده کند. 

متن کامل را اینجا بخوانید.