تاریخ : Sun 09 Jul 2023 - 10:30
کد خبر : 81304
سرویس خبری : ورزش

بانک ‌شهر برای مرغوبکار نقشه دارد؟

بلایی که شستا بر سر فدراسیون آورد این‌بار در انتظار استقلالی‌ها

بانک ‌شهر برای مرغوبکار نقشه دارد؟

در دوران مدیریت نوین در باشگاه استقلال، درآمدزایی و استفاده از منابع پایدار مدیریتی جای خود را به گرفتن وام از بانک‌ها داده.

در دوران مدیریت نوین در باشگاه استقلال، درآمدزایی و استفاده از منابع پایدار مدیریتی جای خود را به گرفتن وام از بانک‌ها داده. این در حالی است که استقلالی‌ها در وضعیت وخیمی گیر افتاده‌اند که چه‌بسا منجر به از دست رفتن یکی از سرمایه‌های اصلی این باشگاه یعنی ورزشگاه مرغوبکار شود. اما چطور این امر محقق می‌شود؟
پیش از این در «فرهیختگان» در این خصوص مطلبی را به رشته تحریر درآورده و گفتیم که با وجود آنکه استارت گرفتن وام به‌منظور پرداخت بدهی‌های باشگاه استقلال را مصطفی آجورلو زده و او اولین بار از بانک‌شهر وامی میلیاردی را به این منظور دریافت کرد، اما در زمان فتح‌الله‌زاده که عضو اقتصادی باشگاه و تیمش ناتوان از تزریق منابع مالی به باشگاه شدند، به ناچار فتح‌الله‌زاده وثیقه میلیاردی را خارج و به جای آن ورزشگاه مرغوبکار را در رهن بانک‌شهر قرار داد. در ادامه نیز بعد از آنکه عضو اقتصادی و رئیس هیات‌مدیره، سرپرست مدیرعاملی باشگاه شد و طبق معمول این دو فصل از آوردن اسپانسر و درآمدزایی ناتوان ماند و مجددا درخواست تسهیلات از بانک‌شهر را مطرح کرد و با افزایش مبلغ رهن ورزشگاه مرغوبکار، مجددا 2.5 میلیون دلار تسهیلات گرفت. همچنین در زمان کریمی برای پرداخت بدهی احمد موسوی و پیش‌پرداخت کادر فنی و بازیکنان جدید مجددا از بانک‌شهر درخواست وام 200 میلیاردی دیگری کرد که البته طبق شنیده‌ها این اواخر جلوی آن گرفته شد. این در حالی است که امروز باشگاه از پرداخت اقساط ماهیانه ۱۸ میلیارد تومانی وام‌های گذشته نیز ناتوان است. اما حقیقت ماجرا کجاست؟...

متن کامل را اینجا بخوانید.