تاریخ : Sun 09 Jul 2023 - 09:30
کد خبر : 81297
سرویس خبری : ورزش

بکوب ولی بساز!

خطیر، مدیر جدید استقلال باید از گذشته درس بگیرد؛

بکوب ولی بساز!

چهارمین مدیرعامل در عرض تنها یک‌سال! اتفاقی که به‌ندرت در باشگاه‌های بزرگ دنیا رخ می‌دهد اما استقلال با انبوهی از هوادار و 78 سال قدمت به قدری در این ماه‌ها با مشکلات گوناگون مواجه بوده که شاید مدت‌ها طول بکشد تا بتواند به شرایط نرمال برگردد.

سیامک خاجی، دبیرگروه ورزش:چهارمین مدیرعامل در عرض تنها یک‌سال! اتفاقی که به‌ندرت در باشگاه‌های بزرگ دنیا رخ می‌دهد اما استقلال با انبوهی از هوادار و 78 سال قدمت به قدری در این ماه‌ها با مشکلات گوناگون مواجه بوده که شاید مدت‌ها طول بکشد تا بتواند به شرایط نرمال برگردد. شب گذشته بالاخره تکلیف صندلی مدیرعاملی باشگاه مشخص شد و علی خطیر که سابقه مدیریت اجرایی در استقلال را در کارنامه دارد جای حجت کریمی پرحاشیه را گرفت. خطیر که سابقه حضور در فدراسیون فوتبال و همچنین باشگاه استقلال را دارد به خوبی با مشکلات و چالش‌های پیش‌روی خود آشناست و می‌داند که قدم در مسیری گذاشته که بسیار پردردسر است و کوچک‌ترین اتفاقی می‌تواند به بحرانی بزرگ تبدیل شود. مدیریت دو باشگاه پرطرفدار پایتخت شاید در حد اداره یک وزارتخانه دشوار و پرچالش است و خطیر باید بداند که از همین ابتدای کار باید قدم‌هایش را به دقت بردارد تا بتواند در مسیر درست حرکت کرده و باشگاه را از شرایط بغرنج کنونی خارج کند.
مدیران اخیر باشگاه استقلال هرکدام ویژگی‌ها و البته سیاست‌های غلطی داشتند که در نهایت باعث شد نتوانند به موفقیت برسند. از جدال و تنش با سرمربی گرفته تا عدم مقبولیت در بین هواداران که حتی بعضا باعث درگیری و حواشی زیادی برای آنها شد. حتی بعضا بلندپروازی‌های این مدیران عامل و برنامه‌هایی که بیشتر به رویا و آرزو شباهت داشت تا یک هدف واقع‌گرایانه، سبب شد تا باشگاه با مشکلات زیادی روبه‌رو شود و بخش مهمی از بدهی‌های اخیر نیز حاصل همین رویکرد و عملکرد مدیران قبلی است. در دو مورد آخر نیز عملکرد فتح‌الله‌زاده و کریمی به شدت مورد انتقاد هواداران بود. کریمی وعده‌های فراوانی برای بهتر شدن شرایط داد اما تا روزی که رفت انتظارات حداقلی هواداران را نیز نتوانست برآورده کند و در نهایت عمر کوتاه مدیریتش با قمار اشتباهی که برای خرید علیرضا بیرانوند از باشگاه رقیب انجام داد به پایان رسید. حالا خطیر قرار است روی صندلی داغ مدیریتی باشگاه قرار گیرد که بدهی‌های فراوان، طلب بازیکنان و همچنین تامین بودجه برای خریدهای جدید اصلی‌ترین دغدغه‌های او خواهند بود. در کنار همه اینها او نباید فراموش کند که جواد نکونام با حمایت و اصرار هواداران به عنوان سرمربی تیم منصوب شده و اگر بتواند ارتباط خوب و نزدیکی با سرمربی تیمش داشته باشد و بی‌دلیل با او وارد چالش نشود هم تیم به سرعت در مسیر بهتر شدن قرار گرفته و از حاشیه دور می‌شود و هم اینکه می‌تواند پشتوانه هواداران را نیز داشته باشد که حداقل دو مدیرعامل اخیر باشگاه از این مزیت بی‌بهره بودند و درنهایت ضرر آن‌ را هم دیدند. خطیر در حالی‌که استقلال زمان طلایی نقل و انتقالات را از دست داده و از رقبای خود عقب افتاده است، باید به‌سرعت برای تقویت تیم دست به‌کار شده و با روندی منطقی و به دور از فضای رویاپردازانه تیم را برای فصل جدید تقویت کند. مورد دیگری که مدیر جدید آبی‌ها باید به عنوان اولویت کاری خود در نظر داشته باشد این است که افراد بی‌ربط و اضافی که در اطراف تیم حضور دارند و در گذشته نیز بارها برای این تیم مشکل‌ساز شده‌اند را دور کند و فضایی آرام را برای بازیکنان و کادر فنی فراهم کند. افرادی که قبلا ثابت کرده‌اند حسن‌نیت ندارند و دلسوز واقعی این باشگاه نیستند.