تاریخ : Fri 07 Jul 2023 - 23:00
کد خبر : 81243
سرویس خبری : ورزش

اوضاع خطیر استقلال

قربان‌زاده و سجادی چه بر سر استقلال آوردند؟

اوضاع خطیر استقلال

استقلال این روزها دچار یک نوع پارادوکس شده است. از یک سو هواداران این تیم به گذشته‌های پرافتخار این باشگاه فکر می‌کنند که دستاوردهای گذشته در کجای این تاریخ برای پسران آبی پایتخت حاصل شده و از سوی دیگر به این فکر می‌کنند که سریال عادی‌سازی و معمولی کردن یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره کهن از کجا و توسط چه کسانی آغاز شده و چرا تا به امروز تمامی ندارد.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش:استقلال این روزها دچار یک نوع پارادوکس شده است. از یک سو هواداران این تیم به گذشته‌های پرافتخار این باشگاه فکر می‌کنند که دستاوردهای گذشته در کجای این تاریخ برای پسران آبی پایتخت حاصل شده و از سوی دیگر به این فکر می‌کنند که سریال عادی‌سازی و معمولی کردن یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره کهن از کجا و توسط چه کسانی آغاز شده و چرا تا به امروز تمامی ندارد. آنها تا حدود زیادی به اتفاقات پیرامونی باشگاه بدبین شده‌اند و فعلا که برای استقلالی‌ها هر سال دریغ از پارسال است. 
قبل از ورود به مساله اصلی و اینکه چه کسی در وضعیت فعلی استقلال نقش اساسی را ایفا کرده، بزرگ‌ترین ابهامی که در ذهن اهالی فوتبال و استقلالی‌ها به وجود می‌آید این است که چطور حجت کریمی دو سال در هیات‌مدیره استقلال حاضر بود اما بعد از حذف این تیم از آسیا تازه اقداماتش را برای نجات این تیم آغاز کرده و چرا قبل از آن فکر عاجلی برای این داستان نشد، هرچند باید این سوال را در رده‌های بالاتر از مدیریت ببینیم. 
درحال حاضر چندین دوره است که مجمع باشگاه استقلال توسط سازمان خصوصی‌سازی اداره می‌شود و آنها استقلال را هدایت می‌کنند. کریمی و فتح‌الله‌زاده و... هیچکدام با اراده خودشان روی صندلی مدیریتی ننشسته‌اند بلکه آقایان آنها را انتخاب کرده‌اند. اما اینکه حالا موقع پاسخگویی خصوصی‌سازی‌ها به همراه رفقایشان در وزارت ورزش دارند فرار رو به جلو می‌کنند و با فرافکنی سعی می‌کنند از زیر بار مسئولیت فرار کنند خود سوال بزرگی هست که باید پاسخ آن را بدهند. 
از سوی دیگر نکته مهم‌تر اینکه تکلیف ده درصد سهام خریداری‌شده توسط هواداران چه می‌شود و امروز باید یک نفر هم پاسخگوی این ماجرا باشد. امروز کسانی که سهم خریده‌اند و سهامداران باشگاه به‌شدت نسبت به این مساله معترض هستند. بنابراین آقایان وظیفه دارند نسبت به این دسته از هواداران پاسخگو باشند این درحالی است که بدون هیچ سودی برای سهامداران، سهام استقلال هزینه شده و دیگر خبری از بازگشت این سرمایه هم نخواهد بود. 

متن کامل را اینجا بخوانید.