تاریخ : Thu 06 Jul 2023 - 08:45
کد خبر : 81186
سرویس خبری : جهان شهر

مفلوک حتی در برابر جنین

شکست رژیم‌صهیونیستی در جریان حمله به جنین در شمال کرانه باختری آینه تمام‌نمای پایان بازدارندگی تل‌آویو است

مفلوک حتی در برابر جنین

در نخستین ساعات روز گذشته (چهارشنبه) نیروهای ارتش رژیم‌صهیونیستی با نیمه‌تمام گذاشتن سومین روز تهاجم خود به شهر جنین در کرانه باختری، از این شهر فرار کردند.

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه بین الملل:در نخستین ساعات روز گذشته (چهارشنبه) نیروهای ارتش رژیم‌صهیونیستی با نیمه‌تمام گذاشتن سومین روز تهاجم خود به شهر جنین در کرانه باختری، از این شهر فرار کردند. مردم این شهر بلافاصله پس از اخراج صهیونیست‌ها دست به برگزاری مراسم تشییع شهدای خود زده و همزمان زیاد النخاله، رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، با اشاره به «شکست خفت‌بار» رژیم، بار دیگر بر مقاومت تاکید کردند. این درحالی است که مردم جنین هیات اعزامی تشکیلات خودگردان به ریاست عزام الاحمد را از مراسم تشییع شهدای تهاجم صهیونیست‌ها اخراج کردند. تشکیلات خودگردان به دلیل به رسمیت شناختن رژیم و همکاری امنیتی با آن علیه مقاومت مردم فلسطین منفور بسیاری از فسلطینی‌ها است. 

  وقتی رژیم «اندازه گلیم» را می‌داند
رژیم‌صهیونیستی بامداد دوشنبه پس از هفته‌ها گمانه‌زنی درباره احتمال آغاز عملیات بزرگ توسط ارتش این رژیم، به شهر جنین حمله کرد. رسانه‌های صهیونیست همزمان با این حمله اعلام کردند عملیات نظامی احتمالا دو روز به‌طول خواهد انجامید، با این‌حال آنها تاکید کردند تبعات چنین تهاجم می‌تواند اندکی به دیگر جبهه‌ها کشیده شود. 
این اطلاعات نشان می‌دهد صهیونیست‌ها جنگ را برای 2 روز و بیشتر طراحی کرده بودند. زمان 2 روز به این دلیل تعیین شد که صهیونیست‌ها احتمال می‌دادند «آستانه تحمل» مقاومت همین 2 روز است و پس از آن دست به اقدامات قاطع دراین خصوص مانند پرتاب راکت از غزه خواهد زد. تداوم عملیات پس از 2 روز نیز به این دلیل درنظر گرفته شده بود تا در صورت ارزیابی مجدد آستانه تحمل مقاومت، اگر امکان تهاجم بیشتری وجود داشت، عملیات برای روزهای بعدی نیز ادامه یابد. با این‌حال عملیات تل‌آویو و بلافاصله پس از آن پرتاب راکت از سمت غزه نشان داد آستانه تحمل مقاومت تقریبا در همان محدوده یک تا دو روز است. 

رژیم به دنبال «به میدان نبرد کشاندن مبارزان و کشتار آنها در منطقه محدود درگیری»، «نابودی زیرساخت‌های نظامی شامل انبارهای سلاح، مهمات و همچنین....

متن کامل را اینجا بخوانید.