تاریخ : Wed 05 Jul 2023 - 13:02
کد خبر : 81157
سرویس خبری : دانشگاه

رئیس سازمان سنجش: به سمت حذف کنکور حرکت می‌کنیم

پس از برگزاری دومین کنکور در سال:

رئیس سازمان سنجش: به سمت حذف کنکور حرکت می‌کنیم

رئیس سازمان سنجش: « استرس کنکور برای این است که همه داوطلبان بتوانند کنکور خوبی را برگزار کنند و مشکلی نباشد. بنده هم که به عنوان رئیس سازمان سنجش اینجا هستم، استرس دارم.»

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش، در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:« استرس کنکور برای این است که همه داوطلبان بتوانند کنکور خوبی را برگزار کنند و مشکلی نباشد. بنده هم که به عنوان رئیس سازمان سنجش اینجا هستم، استرس دارم.»

وی خاطر نشان کرد:« سعی داریم به سمت حذف کنکور حرکت کنیم. به سمتی حرکت می کنیم که سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها هویت پیدا می کند و بحث تعلیم و تربیت و پرورش شکل بهتری پیدا کند.»

پورعباس با بیان اینکه در بیش از ۸۵ درصد ظرفیت های دانشگاه بدون رقابت کنکور دانشجو پذیرفته می شود، افزود:« در حدود ۱۵ درصد ظرفیت که دارای حساسیت است، رقابت کنکور نقش دارد، اما در آینده نزدیک به نقطه ای می رسیم که نقش کنکور را کم رنگ و کم رنگ تر کنیم.»

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی داوطلبان از شنبه در سایت آموزش و پرورش منتشر می‌شود، گفت:« داوطلبان باید سوابق تحصیلی خودشان را کنترل کنند. تا آخر تیر ماه نیز نمرات باید اعلام شود.»

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان از تلاش این سازمان برای برگزاری کنکور الکترونیکی از سال آینده خبر داد.