تاریخ : Tue 04 Jul 2023 - 13:51
کد خبر : 81106
سرویس خبری : اقتصاد

برای کنکور، مصرف برق را کاهش دهید

وزیر نیرو:

برای کنکور، مصرف برق را کاهش دهید

مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور از کلیه هموطنان درخواست کرد در روزهای آینده بخاطر تامین برق در روزهای کنکور، مصرف برق خود را کاهش دهند.

مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور از هموطنان درخواست کرد در روزهای گرم تابستان به منظور تامین برق پایدار برای تامین برق مراکز آزمون کنکور سراسری در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه، نسبت به مدیریت مصرف برق خود را مدیریت کنند.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، گفت:« آزمون کنکور مرحله حساس زندگی هریک از انسان‌هاست، بنابراین ضمن مدیریت لحظه‌ای شبکه، مدیران، گروه‌های امدادی فعال خواهند بود تا هیچ‌گونه مشکلی در پست‌های توزیع و فوق توزیع رخ ندهد؛ در این باره دستورالعمل خاص و ویژه کنکور سراسری به شرکت‌ها ابلاغ شده تا هیچگونه تعمیرات و خروج از شبکه طی این دو روز رخ ندهد.»

این موضوع درحالی است که است که در ساعت‌های پایانی اوج مصرف برق روز دوشنبه ۱۲ تیرماه نیاز مصرف برق کشور به ۶۸ هزار و ۳۰۶ مگاوات رسید که نسبت به سال قبل روند افزایشی داشته است. میزان مصرف برق کشور در روز مشابه سال گذشته ۶۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده که در مقایسه با روز جاری افزایش ۵۷۰۰ مگاواتی مصرف برق در کشور را نشان می دهد.  آمارها حاکی از آن است که با رشد ۹ درصدی مصرف برق در کشور مواجه هستیم  و این شرایط می‌طلبد مدیریت دقیق‌تری در خصوص تامین و مصرف برق صورت گیرد.