تاریخ : Tue 04 Jul 2023 - 10:36
کد خبر : 81094
سرویس خبری : سیاست

قالیباف درباره تصویب لایحه حجاب چه گفت؟

نامه رئیس مجلس به مطالبه‌گران حجاب؛

قالیباف درباره تصویب لایحه حجاب چه گفت؟

محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به همسر شهید باب‌الخانی درباره مطالبه تصویب لایحه عفاف و حجاب پاسخ داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به همسر شهید باب‌الخانی درباره مطالبه تصویب لایحه عفاف و حجاب گفت: «حتی یک روز در تصویب قانون عفاف و حجاب تأخیر نخواهیم داشت و به‌‌زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.»

رئیس مجلس در جواب نامه شهروندی که از او بابت تاخیر در تصویب لایحه حجاب و عفاف گلایه کرده بود نوشت: «سخنان دغدغه‌مندانۀ شما را، که با انگیزه‌های الهی و انقلابی بیان کرده بودید، شنیدم. گرچه من به‌عنوان یک کارگزار جمهوری اسلامی مکلف هستم به تک‌تک مردم ایران پاسخگو باشم، اما برای ما، که شاهد عروج دوستان زیادی از هم‌رزمان خود بوده‌ایم، خانوادۀ شهدا جایگاه متفاوتی دارند. ما در هر شرایطی خود را بدهکار همیشگی خانوادۀ شهدا می‌دانیم. به همین دلیل، بیان دلسوزانۀ دغدغه‌های شما را فرصتی دیدم که پاسخی به نگرانی خانوادۀ شهدا در موضوع حجاب و عفاف بدهم.

برای آرامش خاطر شما و مردمی که نگران حفظ بنیان خانوادهٔ خود هستند، اطمینان ‌میدهم با برگزاری پرحجم و فوری جلسات کارشناسی در حضور خودم و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مرکز پژوهش‌ها، حتی یک روز در تصویب قانون تأخیر نخواهیم داشت و شما به‌زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.»