تاریخ : Tue 04 Jul 2023 - 00:58
کد خبر : 81082
سرویس خبری : دانشگاه

تکمیل داده‌های پرتال حقوقی دانشگاه تا مردادماه

رئیس مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد به «فرهیختگان» خبر داد

تکمیل داده‌های پرتال حقوقی دانشگاه تا مردادماه

مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در طول یک سال گذشته، قوی‌تر و منسجم‌تر از گذشته پیگیری پرونده‌های حقوقی دانشگاه را مدنظر قرار داده است.

مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در طول یک سال گذشته، قوی‌تر و منسجم‌تر از گذشته پیگیری پرونده‌های حقوقی دانشگاه را مدنظر قرار داده است. نشانه این انسجام را می‌توان در تشکیل مجمع مدیران حقوقی استان‌ها و پرتال حقوقی این مرکز دید. عزیزالله فضلی، رئیس مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد چندی پیش در گفت‌وگو با «فرهیختگان» ضمن مرور مصوبات دو مجمع حقوقی برگزارشده آخرین وضعیت پرتال حقوقی و پرونده‌های ثبت‌شده در آن را تشریح کرده که در ادامه می‌خوانید.

*دوران جدید مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد از ابتدای شهریورماه یا اواخر مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد. در ابتدا با توجه به تجهیزات و مسائل دانشگاه تصمیم گرفتیم تا مجامعی را با فاصله زمانی ۴ تا ۵ ماه برگزار کنیم. مجمع اول در استان تهران و با حضور دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه و مدیران حقوقی یا بالاترین مقام حقوقی استان‌ها در کل کشور و در دی‌ماه سال گذشته در هتل حافظ برگزار شد. ‌

*در جلسه اول مجمع با تمرکز بر مشکلات حقوقی دانشگاه پای حرف حضار و مسئولان حقوقی استان‌ها نشستیم تا متوجه چالش‌های حقوقی موجود در دانشگاه‌ها شویم و با شنیدن پیشنهادات و نکات آنان بتوانیم به تناسب مسائل موجود، اقدامات آتی مرکز امور حقوقی دانشگاه آزاد را برنامه‌ریزی کنیم. 30 مصوبه، خروجی این جلسه بود که تا امروز با مشخص کردن مقام مجری در راستای پیگیری اجرای مصوبات اقداماتی انجام داده‌ایم. جلسه مجمع دوم نیز با محوریت هیات‌های رسیدگی به تخلفات اعضای هیات‌علمی و کارکنان دانشگاه نیز در استان اردبیل برگزار شد. در حوزه حقوقی شاهد آرای متناقض و شکست رای در هیات تجدید نظر یا هیات عالی بودیم؛ این مساله در برخی مواقع باعث پایمال شدن حق اعضای هیات‌علمی یا دانشگاه خواهد شد. در جلسه دوم مجمع حقوقی سعی داشتیم با استفاده از مطالب تکمیلی مانند ارائه آرای نمونه و دارای ایراد این موضوع را برطرف و به چالش‌های این حوزه رسیدگی کنیم. علاوه‌بر آن فرم‌هایی را به‌صورت سمپل و یکسان‌سازی‌شده به استان‌ها صادر کردیم.

*درجلسه اول ۳۸ مصوبه داشتیم، به جز یک مصوبه تمام مصوبات جلسه انجام شده یا به دلیل ماهیت استمراری آنها درحال انجام است، در حوزه‌های دعاوی‌، تخلفات و املاک نیز قول‌هایی داده شد که به همت دبیران جلسه و همراهی دکتر طهرانچی برخی از آنها عملی شده است.

*در جلسه شورای دانشگاه‌ دانشگاه آزاد، طرح کارگروه پایش املاک تصویب شد که ترکیبی از استان، مرکز حقوقی، مرکز عمران و معاونت توسعه است. یکی از محورهای ما در جلسات مجمع این بود که مسئولان در جریان پرونده‌ها و املاک دارای مشکل باشند. همچنین طراحی سامانه املاک و اموال دانشگاه آزاد را در کمیسیون معاملات مرکزی به تصویب رسانده‌ایم. ما انتظارات خود از یک ملک را با جزئیات بیان کرده‌ایم تا بتوانیم انواع گزارشات از آن را دریافت کرده و در آینده به سامانه املاک و اموال انتقال دهیم. این اقدام مقدمه دستیابی به ثمره این طرح است.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.