تاریخ : Sun 02 Jul 2023 - 23:39
کد خبر : 81042
سرویس خبری : دانشگاه

واحد یاسوج میزبان جشنواره شعر ملی مهدوی اقوام

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یاسوج به «فرهیختگان» خبر داد

واحد یاسوج میزبان جشنواره شعر ملی مهدوی اقوام

موضوع مهدویت یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار و محورهای اصلی فعالیت‌های دینی و اعتقادی و فرهنگی دانشگاه آزاد در دو سال اخیر بوده است.

راضیه فلاح، خبرنگار گروه دانشگاه:موضوع مهدویت یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار و محورهای اصلی فعالیت‌های دینی و اعتقادی و فرهنگی دانشگاه آزاد در دو سال اخیر بوده است. از همین رو برگزاری برنامه‌ها و آیین‌های مختلف با محوریت موضوع مهدویت هم به یکی از فعالیت‌های فرهنگی واحد تبدیل شده است. یکی از این آیین‌ها، جشنواره‌ای در زمینه شعر مهدوی اقوام است که به میزبانی واحد یاسوج برگزار خواهد شد.
علی مهبودی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یاسوج درخصوص چرایی انتخاب این واحد برای میزبانی بخش اشعار قومی عنوان کرد: «امسال در راستای جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد، میزبان جشنواره شعر ملی مهدوی اقوام است. ظرفیت‌هایی از قبیل مجله فرهنگی ادبیات واحد یاسوج، یکی از علت‌های مهمی بوده که میزبانی بخش شعر مهدوی اقوام مختلف ایرانی را برای این واحد امسال به ارمغان داشته است. جا دارد ذکر شود این نشریه دانشجویی مورد قبول وزارت علوم بوده و همچنین در سال گذشته دومین مجله برتر کشور در حوزه ادبیات معرفی شده است. این نشریه با موضوع شعر محلی منتشر می‌شود و افراد متخصص در آن فعالیت دارند.»
او درباره چگونگی نحوه برگزاری این رویداد اظهار کرد: «جشنواره شعر مهدوی اقوام با یک فراخوان عمومی در سطح واحدهای مختلف دانشگاهی در سرتاسر کشور با موضوع آزاد از طرق مختلف مانند اداره‌ کل ارشاد استان‌های مختلف یا دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. در‌نتیجه این اعلام علاقه‌مندان می‌توانند اشعار خود را با محوریت امام زمان در گویش‌های مختلف ایرانی مانند مازنی، گیلکی، لری، کری، آذری در دو دسته آذربایجانی و قشقایی، عربی، ارمنی، ترکمن و دیگر گویش‌های رایج کشور به دبیرخانه این جشنواره در مدت مشخص ارسال کنند. پس از ارسال آثار از سرتاسر کشور یک گروه متشکل از داورهای مختلف و مسلط به گویش‌های مختلف اقوام ایرانی روی آثار داوری کرده و افراد منتخب را انتخاب می‌کنند. درنهایت نیز آثار منتخب در یک کتاب منتشر خواهد شد.»
مهبودی درباره تعداد و چگونگی انتخاب داورها برای این رویداد بیان کرد: ...

متن کامل را اینجا بخوانید.