تاریخ : Sat 01 Jul 2023 - 15:59
کد خبر : 80969
سرویس خبری : تبلیغات

آغاز بزرگترین طرح احیای جنگل و زراعت در کاشان

مدیرعامل شرکت کشت وصنعت به افرین خبر داد؛

آغاز بزرگترین طرح احیای جنگل و زراعت در کاشان

مهندس مرتضی زمانی مدیرعامل شرکت کشت وصنعت به افرین از ایجاد طرح بزرگ احیای جنگل و زارعت در کاشان خبر داد و گفت: زراعت چوب واحیای جنگل ها از اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و در راستای حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی انجام می‌شود.

مهندس مرتضی زمانی مدیرعامل شرکت کشت وصنعت به افرین از ایجاد طرح بزرگ احیای جنگل و زارعت در کاشان خبر داد و گفت: زراعت چوب واحیای جنگل ها از اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و در راستای حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی انجام می شود. اهداف این طرح با توسعه کشت درختانی مانند صنوبر، گز شاهی و اکالیپتوس و.... در حال تحقق است و ما مصمم به تغییر الگوی کشت در منطقه با هدف بهره وری و صرفه جویی هرچه بیشتر منابع محدود آبی هستیم.
وی افزود: کاشان اولین شهر ایجاد فضای سبز در کشور است که در فاز اول بصورت رسمی به تعداد جمعیت شهرستان درخت کاشته می شود. آبیاری این مجموعه از آب‌های برگشتی(پساب تصفیه خانه کاشان) تامین می شود که موجبات حیات بخشی محیط زیست و طبیعت دیار کویر کاشان وآران وبیدگل را فراهم می‌نماید.  این طرح ملی در قلب کویر کاشان به مساحت ۲۰۰ هکتار برای حفظ محیط زیست باتایید و نظارت  کارشناسان حوزه‌ های مختلف محیط زیست و منابع طبیعی پس ازتحقیق چند ساله، وارد فاز اجرایی شده و از این بابت بسیار خوشحالیم.
 کارشناس ارشد کشاورزی و مجری این طرح ملی با اشاره به اهمیت ویژه و خاص  منطقه کاشان بزرگ ، اشتغالزایی و توسعه فضای سبز، استفاده بهینه از منابع‌ آب و خاک، کاهش مشکل ریزگردها، جلوگیری از فرونشست زمین، پیشگیری از آلودگی منابع آبهای زیرزمینی، تولید اکسیژن و ترسیب کربن( ذخیره کردن کربن در خاک) را از اولویت‌های  تحقق این طرح برشمرد.
 قرار است با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهرستان کاشان و آران وبیدگل، بطور سمبلیک و به نیت  هر شهروند کاشانی و آران بیدگلی یک نهال در مجموعه کشت شود.