تاریخ : Sat 01 Jul 2023 - 10:19
کد خبر : 80956
سرویس خبری : جهان شهر

ناگفته‌های عملیات تیرانا

پلیس آلبانی در کمتر از ۱۰ روز برای دومین بار وارد اردوگاه منافقین شد

ناگفته‌های عملیات تیرانا

پلیس آلبانی پنجشنبه هشتم تیر برای دومین بار به سراغ پایگاه گروهک تروریستی منافقین (اشرف 3) در حومه تیرانا رفت.

پلیس آلبانی پنجشنبه هشتم تیر برای دومین بار به سراغ پایگاه گروهک تروریستی منافقین (اشرف 3) در حومه تیرانا رفت. این بار پلیس با هدف مشخصی وارد اردوگاه شده بود تا ضمن بازرسی سرورهای مخصوص عملیات سایبری منافقین را جمع‌آوری کند.
 
مقام‌های پلیس آلبانی دلیل حضور نیروهای تحت امرشان در جلوی دروازه ورودی اردوگاه سازمان مجاهدین را افزایش تدابیر امنیتی در این اردوگاه اعلام کردند. این دومین باری است که پلیس آلبانی به سراغ این گروهک تروریستی می‌رود.
 
اینکه چه شد که پلیس آلبانی به سراغ منافقین و ساختمان عملیات سایبری آن رفت و مهم‌تر از آن اینکه چرا آنها روز سی‌ام خرداد را برای عملیات برگزیدند پرسش‌هایی است که خبرنگار «فرهیختگان» توانسته به بخشی از پاسخ آن دست پیدا کند.
 
به دنبال حمله سایبری در آبان سال 1400 به جایگاه‌های پمپ‌بنزین در ایران که منجر به اختلالات جدی در روند سوخت‌گیری در سراسر کشور شد منافقین و سرویس‌های امنیتی حامی آنها در سال 1401 سرمایه‌گذاری بیشتری روی این اقدامات انجام دادند و بیش از 8 هزار و 321 بار به شبکه زیرساختی کشور حمله سایبری کردند. نهادهای امنیتی آماری از اینکه منشأ این حملات کدام کشور بوده و چه میزان از این حملات توسط منافقین انجام گرفته، ارائه نداده‌اند اما گفته می‌شود هک سایت شهرداری تهران، وزارت خارجه، وزارت آموزش‌و‌پرورش و... توسط این گروهک انجام شده است.
 
کمتر از یک سال پس از حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌های ایران در تیر و شهریور 1401 دو حمله بسیار سنگین سایبری بخشی از زیرساخت‌های آلبانی را از کار انداخت. در یکی از این حملات به‌طور موقت تمام سیستم‌ها از جمله سامانه جامع مدیریت اطلاعات که ورود و خروج در گذرگاه مرزی را ثبت می‌کند، تعطیل و در پی آن صف‌های طولانی در دو گذرگاه مرزی این کشور تشکیل شد.
 
تصاویر پهپادهای پلیس آلبانی از مقر منافقین نشان می‌داد که اعضای این گروهک برخی اسناد را پیش از آنکه به دست پلیس برسد، به آتش کشیدند و برخی نیز با ایجاد سپر انسانی 300 نفره، مانع بازرسی چند ساختمان‌ مهم این گروهک تروریستی شدند. دسترسی به اطلاعات در درون آن ساختمان‌ها بسیاری از گره‌ها درباره این گروه جنایتکار را باز خواهد کرد.
 
تهران در قالب دیپلماسی امنیتی طرف‌های غربی را متوجه هزینه ماجراجویی‌هایشان کرد و هشدار داد درصورت مماشات با شبکه تروریسم تهران دست به کار خواهد شد و به هر شکل ممکن تهدید را از بین می‌برد. ایران در مواجهه با داعش و موشک‌باران مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان این گزاره را تثبیت کرد که هیچ شکلی از تهدید را برنمی‌تابد و آن را در مبدا هدف قرار می‌دهد.
 
متن کامل را اینجا بخوانید.