تاریخ : Sat 01 Jul 2023 - 08:48
کد خبر : 80952
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

راه نظارت عقلانی از گفت‌وگو می‌گذرد

گزارشی از جلسه هنرمندان، مدیران سینمایی و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ماجرای ساترا

راه نظارت عقلانی از گفت‌وگو می‌گذرد

پس از یک هفته حرف و حدیث بر سر مصوبه 30 خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی، بالاخره عبدالحسین خسروپناه، دبیر این شورا طی یک جلسه فوری تصمیم گرفت بهترین مسیر برای نزدیکی به مفاهمه طرفین را انتخاب کند؛ مسیر گفت‌وگو.

معین احمدیان، دبیر گروه فرهنگ:پس از یک هفته حرف و حدیث بر سر مصوبه 30 خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی، بالاخره عبدالحسین خسروپناه، دبیر این شورا طی یک جلسه فوری تصمیم گرفت بهترین مسیر برای نزدیکی به مفاهمه طرفین را انتخاب کند؛ مسیر گفت‌وگو. خسروپناه در همان ابتدای جلسه تاکید کرد که این اولین و آخرین نشست هم‌اندیشی در موضوع شبکه نمایش خانگی نیست و از رسانه‌ها به‌خصوص تلویزیون خواست که فضای تعامل و گفت‌وگو را برای ذی‌نفعان شبکه نمایش خانگی و هنرمندان فراهم کنند تا جمیع نظرات برای بهبود وضعیت این مدیوم تصویری نقش و حضور داشته باشند. ترکیبی هم که این بار در صبح چهارشنبه، ۷ تیرماه، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جمع شده بود و دور یک میز نشستند در نوع خود جالب بود و در عین حال غریب. برای ما که چند وقتی است عادت‌مان داده‌اند بدون شنیدن یکدیگر نسبت به هم قضاوت کنیم، خیلی بعید به نظر می‌رسید که بالاخره جایی هست که هنرمندان، کارشناسان رسانه و همچنین ذی‌نفعان پخش نمایش خانگی دعوت شوند و بدون سوءظن‌های سیاسی در موضوع فرهنگ، بگویند و بشنوند تا شاید راه به جایی ببرند. از بین هنرمندان چهره‌هایی همچون فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی، پژمان بازغی، محمدرضا تخت‌کشیان و عبدالرضا منجزی بودند و از جانب تیم مدیران به غیر از خسروپناه که میزبان جلسه بود، سعید مقیسه، رئیس ساترا و سید‌محمد هاشمی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند. محمدرضا جعفری‌جلوه هم ازجمله حاضران در این نشست بود که تیم نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی را نمایندگی می‌کرد. افراد دیگری هم حضور داشتند اما اهم نظرات بین همین دوستان گذشت که در ادامه بخش‌هایی از آن را آورده‌ایم.

*دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با گله‌مندی از پرداخت غیردقیق به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «مصوبه «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر»، هنوز توسط رئیس‌جمهور ابلاغ نشده و متن آن در فضای مجازی نیامده است اما می‌بینیم که در فضای رسانه، داوری‌های متعددی درمورد آن صورت می‌گیرد. درحقیقت....

متن کامل را اینجا بخوانید.