تاریخ : Fri 30 Jun 2023 - 13:25
کد خبر : 80918
سرویس خبری : ورزش

تطمیع پس از شکست تهدید

ترجمه بیانیه مدیریت استقلال:

تطمیع پس از شکست تهدید

بیانیه مدیریت استقلال درباره تمرین عصر پنجشنبه آبی‌ها عذر بدتر از گناه بود و بیشتر از اینکه مخاطبش هواداران باشند برای تعدیل فشارهای احتمالی برای تغییر مدیریتی در باشگاه صادر شده است. چرا؟

اولا، همه ایران از رابطه عمیق حجت کریمی سرپرست فعلی استقلال با برخی حاضران در تمرین امروز خبر دارند و قدرت‌ گرفتن آقای «ع.ن» در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد جناب کریمی بیشتر از آنکه به فکر مسائل اصلی تیم باشد، رفقای مشترک با بعضی از چهره‌های شاخص فوتبال ایران را دور خود جمع می‌کند. واضح است حجت کریمی مدیر مقبولی نیست، او در دو سال گذشته عضو اقتصادی هیات مدیره استقلال بوده و حتی تا ریاست هیأت مدیره هم رسیده و در روندی سوال‌برانگیز توسط وزارت ورزش و خصوصی سازی ارتقا گرفت. این مسیر جلوی چشم هواداران است و می‌دانند اگر جناب کریمی بیل‌زن بود در موعد بدهی استراماچونی کاری می‌کرد. او این فضای منفی را می‌داند و مدیر است.مدیران در این مواقع دو کار می‌کنند، یا استعفا می‌دهند یا به جنگ واقعیت می‌روند. کریمی راه دوم را انتخاب کرد و امروز مدافعین‌ش را به تمرین اول استقلال با نکونام برد و کاری کرد کارستان. عکس‌های حجت کریمی با «هانی کرده» چهره بدنامی که امروز تمرین را با آدم‌هایش بهم ریخت نگاه کنید. این افراد اگر می‌توانستند در فوتبال برای کسی سپر بلا شوند، بزرگتر از آقای کریمی الان در صدر مجلس نشسته بودند ولی اتفاقا نزدیکی به امثال هانی‌ کرده تیر آخر به کریمی بود. بیانیه مدیریت آبی‌ها که می‌دانیم توسط چه مشاورینی نوشته شده به هیچ وجه هواداران را فریب نمی‌دهد، بلکه فقط برای کم‌کردن فشار مدیران بالادستی بود چون شاید آنها ندانند چرا اراذل و اوباش امروز به تمرین استقلال آمده بودند.

دوم. در چند روز گذشته برخی افراد نزدیک به مدیران استقلال سعی می‌کردند خبرنگاران و افراد رسانه‌ای فعال که منتقد آنها هستند را ساکت کنند. تلفن‌های تهدیدآمیز به ایکس و ایگرگ که اگر ساکت نشوید «میدم...» امروز در تمرین عملیاتی شد. از این جهت هم بیانیه دفتر کریمی خنده‌دار بود. چگونه می‌شود جناب کریمی در زمانی که فکر می‌کرد جواد نکونام به استقلال نمی‌رسد اصرار به گزینه‌های خارجی چند صدهزار دلاری داشت. این یعنی پولی برای پیش‌پرداخت به مربیان خارجی وجود داشت ولی هواداران می‌بینند که در ۹ روز اخیر که نکونام برخلاف میل کریمی به استقلال آمد، مدیران از بی‌پولی مطلق تیم خبر می‌دهند و از توافق نهایی با گزینه‌های مربی جدید خبری نیست. شعارهای امروز دقیقا بخاطر این بود. حالا با کتک کاری هانی‌کرده، با تطمیع‌‌های فلان مشاور و خبررسانی به فلان کانال و منبع ورزشی می‌خواهند فشار هواداران را کنترل کنند. البته مقصر کسانی هستند که از ماه‌ها شو تبلیغاتی‌شان این مدیران را به قدرت رساندند.