تاریخ : Wed 28 Jun 2023 - 13:18
کد خبر : 80896
سرویس خبری : تبلیغات

جاهای دیدنی کوالالامپور، پایتخت مالزی

چقدر با این کشور آشنا هستید؟

جاهای دیدنی کوالالامپور، پایتخت مالزی

این مقاله به شما کمک می‌کند با جاذبه‌های دیدنی و هتل های کوالالامپور آشنا شوید تا سفری بی‌نقص در این کشور منحصربه‌فرد داشته باشید.

کشور مالزی و هتل های کوالالامپور بهترین انتخاب برای سفرهای خانوادگی و دوستانه هستند. مالزی در سمت جنوب شرقی آسیا واقع شده و با کشورهای تایلند، سنگاپور، اندونزی و برونئی همسایگی دارد. دسترسی این کشور به دریای چین جنوبی در کنار سازه‌های مدرن، سواحل مرجانی، جنگل‌های انبوه، مساجد مسلمانان، معابد بودایی‌ها و زیارتگاه‌های هندوها دنیایی از شگفتی‌ها را به مسافران هدیه می‌کند. شهر کوالالامپور پایتختی مدرن با اقتصادی باثبات است و توانسته تنوعی از فرهنگ‌ها را در دل خود جای دهد. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، به‌راحتی می‌توانید با مردم شهر معاشرت کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند با جاذبه‌های دیدنی و هتل های کوالالامپور آشنا شوید تا سفری بی‌نقص در این کشور منحصربه‌فرد داشته باشید.

چقدر با شهر کوالالامپور آشنا هستید؟
فکر می‌کنید ریشه نام عجیب این شهر از کجا باشد؟ کوالالامپور در زبان مالایی به محل تلاقی پر از گل گفته می‌شود. دلیل این نام‌گذاری هم به تقاطع دو رودخانه کلانگ و گمبک در ورودی اصلی شهر برمی‌گردد و خود اهالی در گفتگوها و متن‌ها به این شهر KL می‌گویند. شاید برایتان جالب باشد که شهر کوالالامپور تا 200 سال پیش وجود نداشته و سابقه تاریخی آن بسیار کوتاه است. از اواخر دهه 1850 میلادی که گروهی از چینی‌ها برای یافتن معادن قلع، در حوالی دو رودخانه کلانگ و گمبک سکونت کردند، زندگی شهری شکل گرفت و با سرعت فوق‌العاده زیاد به سمت پیشرفت حرکت کرد. هتل های کوالالامپور سالانه از حدود 9 میلیون گردشگر از سراسر جهان میزبانی می‌کنند و صنعت گردشگری نقش بسیار حیاتی در توسعه این شهر دارد.

برج‌های دوقلوی پتروناس، نماد شهر کوالالامپور
برج‌های پتروناس دو برج عظیم هستند که در 88 طبقه با نمای فولادی و شیشه‌ای ساخته شده‌اند. این برج‌ها تا قبل از سال ۲۰۰۴، در جایگاه بلندترین ساختمان‌های جهان قرار داشتند و امروز تا رده 21ام سقوط کرده‌اند؛ اما این اتفاق چیزی از شگفتی‌های این مجموعه کم نمی‌کند. برج‌های دوقلوی پتروناس در طبقات ۴۱ و ۴۲ از طریق یک پل هوایی به هم متصل شده‌اند. معروف‌ترین هتل های کوالالامپور از جمله هتل ماندارین اورینتال، هتل فور سیزن و هتل پسیفیک رجنسی در نزدیکی برج‌های دوقلوی پتروناس واقع شده‌اند و بهترین انتخاب برای مسافرانی هستند که می‌خواهند از این سازه باشکوه معماری بازدید کنند، مناظر چشم‌نواز شهر کوالالامپور را از طبقات بالا ببیند و روی پلی که دو برج را به هم پیوند می‌دهد، عکاسی کنند.

گنتینگ هایلندز، انتخاب عاشقان هیجان
همه بازی‌ها و تفریحات پرطرفدار جهان در گنتینگ هایلندز جمع شده‌اند. توریست‌های زیادی تنها به ‌قصد شرکت در بازی‌های پر هیجان این مجموعه به مالزی می‌روند، در هتل های کوالالامپور اقامت می‌کنند. منطقه گنتینگ هایلندز در جایی دره‌‌مانند در میان کوه‌ها ساخته شده و حدود یک ساعت با شهر کوالالامپور فاصله دارد. لیست جذابیت‌های این مجموعه تمامی ندارد و ساختمان‌های رنگارنگ، کازینوها، شهربازی روباز و سرپوشیده، زمین‌بازی گلف، پارک آبی، سینما، آمفی‌تئاتر، مرکز بازی‌های ویدئویی، رستوران، مراکز خرید‌ و بزرگ‌ترین مزرعه توت‌فرنگی مالزی کاملا شما را سرگرم خواهند کرد. سرعت و هیجان را دوست دارید؟ به تله‌کابین Genting Skyway، سریع‌ترین سیستم تله‌کابین جهان فرصت دهید تا شما را سورپرایز کند!

تیان هو، معبدی که هرگز فراموشش نمی‌کنید
هتل آماری، هتل اسکات سنترال و وی‌ای رزیدانس معروف‌ترین هتل های کوالالامپور هستند که به مجموعه تیان هو مشرف‌اند. مجموعه تیان هو یک معبد باشکوه است که در ارتفاعات سرسبز رابسن ساخته شده و چینی‌ها برای نیایش به درگاه بانو آسمانی به همین نام به آن‌جا می‌روند. بازدید از این معبد از سال ۱۹۸۹ برای عموم آزاد شده و اکنون به‌عنوان پرستشگاه و مکانی خوش‌یمن برای ازدواج شناخته می‌شود. معبد تیان هو یکی از بزرگ‌ترین معابد در جنوب شرقی آسیاست و توریست‌ها با علاقه فراوان به‌ویژه در دوران فستیوال‌های چینی و تولد خدایان گوناگون از آن بازدید می‌کنند. نشانه‌های بودیسم، تائویسم و کنفوسیَنیسم در هر گوشه از این معبد به چشم می‌خورد و دلیل استفاده از رنگ غالب قرمز، اعتقاد به نزول سخاوت و اقبال در فرهنگ چینی است.

می‌توانید روی کف شیشه‌ای منارا تلکام، در ارتفاع 300 متری قدم بزنید؟
شرکت دوو در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ آسمان‌خراشی ۵۵ طبقه در شهر کوالالامپور ساخت که بعد از برج‌های پتروناس، در رتبه دوم بلندترین ساختمان‌های مالزی قرار می‌گیرد. شرکت‌های مهم و بین‌المللی در ساختمان منارا تلکام دفتر دارند و تنها بخشی از کارکرد این برج به تفریحات مربوط می‌شود. مهم‌ترین جاذبه‌ای که توریست‌ها را به این برج می‌کشاند، جعبه‌ شیشه‌ای است که در ارتفاع 300 متری زمین قرار دارد و دیدی 360 درجه رو به شهر کوالالامپور می‌دهد. فکر می‌کنید بتوانید در چنین ارتفاعی روی یک کف شیشه‌ای را بروید؟ مطمئنا تجربه جذابی خواهد بود؛ اما اگر به این سطح از آدرنالین عادت ندارید، همچنان امکان گردش در مینی باغ ‌وحش، بازدید از آکواریوم آبی مرجانی و مراکز خرید منارا تلکام برای شما مهیا است.

غارهای سحرآمیز باتو و فسیتوال مذهبی تایپوسام
سفر به کشور مالزی و اقامت در هتل های کوالالامپور، بدون سرزدن به غارهای باتو کامل نمی‌شود. باتو در واقع یک تپه بزرگ آهکی است که سه غار اصلی و چند غار فرعی را در برمی‌گیرد. این منطقه در فاصله 11 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور واقع شده و مردم محلی برای نیایش و برگزاری مراسم مذهبی به آن سر می‌روند. زیبایی طبیعی غارها، مجسمه‌های خارق‌العاده و روایت‌های جذابی که هندوها از این مکان مقدس تعریف می‌کنند همیشه برای توریست‌ها جالب است. طبق کاوش‌های باستان‌شناسی، این غارها محل زندگی انسان‌های اولیه بود. از چندین سال پیش که پله‌های چوبی به این غارها اضافه شدند و افراد به‌راحتی می‌توانستند تا بالای تپه بروند، تعداد بازدیدکننده‌ها و حجم نذورات بسیار بیشتر شد.

می‌خواهید یک فرهنگ آسیایی جذاب را از نزدیک بشناسید؟ فلای تودی در خدمت شماست!
سفرکردن همیشه دری رو به دنیای جدید است و شناخت سرزمین‌های ناآشنا لذت وصف‌ناپذیری خود دارد. نگران هزینه هتل های کوالالامپور هم نباشید. در مجموعه فلای تودی با همکاری 900 ایرلاین و 1.5 میلیون هتل در سراسر جهان، طبق معیارهای شما گزینه‌های متعددی پیشنهاد می‌دهیم. هتل مناسب به شما بستگی دارد، اگر لوکس‌بودن هتل برایتان مهم است، در هتلی 5 ستاره اقامت کنید. اگر نزدیکی‌بودن به زندگی روزمره برایتان اهمیت دارد، در مرکز شهر هتل بگیرید و اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، ارزان ترین بلیط هواپیما و هتل های کوالالامپور در دسترس هستند. انتخاب شما هر چه باشد، فلای تودی برای همراهی با شما آماده است. تعلل نکنید و همین‌الان برای بررسی شرایط سفر به مالزی به سایت فلای تودی سر بزنید.