تاریخ : Wed 28 Jun 2023 - 11:30
کد خبر : 80877
سرویس خبری : ورزش

بین فوتبال و دیگر ورزش‌ها نباید تبعیض باشد

سارا عبدالملکی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: بزرگ‌ترین پاداشی که به من دادند همان کتری و قوری بود

بین فوتبال و دیگر ورزش‌ها نباید تبعیض باشد

سارا عبدالملکی را احتمالا از روزهای درخشش در راگبی به‌خاطر دارید و حالا او یکی از مطرح‌ترین دختران پاراقایقرانی ایران است. آخرین مدالش را اردیبهشت امسال در مسابقات آب‌های آرام بخش پاراکانو آسیا گرفت و پس از آن مدال اتفاقی افتاد که خبرساز شد.

یگانه عصاری، خبرنگار:سارا عبدالملکی را احتمالا از روزهای درخشش در راگبی به‌خاطر دارید و حالا او یکی از مطرح‌ترین دختران پاراقایقرانی ایران است. آخرین مدالش را اردیبهشت امسال در مسابقات آب‌های آرام بخش پاراکانو آسیا گرفت و پس از آن مدال اتفاقی افتاد که خبرساز شد. مسئولان شورای شهر در اتفاقی عجیب و باورنکردنی با حضور در منزل او یک دست کتری و قوری به پاس مدال‌ها و افتخارآفرینی‌هایش به او هدیه دادند و جنجالی عجیب در رسانه‌ها به وجود آمد. اما این روزها که بحث حواله خودروهای گرانقیمت بازیکنان فوتبال به سبب حضورشان در جام‌جهانی داغ است، گفت‌وگو با سارا عبدالملکی شاید مسائلی را که باید به یاد مسئولان بیاورد. قهرمانی که با تمام بی‌مهری‌ها کماکان برای هدف اصلی‌اش یعنی گرفتن مدال پارالمپیک می‌جنگد. 

*مسابقات در سمرقند ازبکستان بود و من مدال نقره مسابقات را گرفتم. این اولین مدالی بود که در بخش KL1 برای ایران ثبت شد که من آن را به‌دست آوردم. 

*مسئولان شورای شهر با خودشان هدیه‌ای آوردند و آن را کادو هم کرده بودند، بعد از رفتن‌شان کادو را باز کردم و دیدم که یک کارتن است که تصویر قوری و کتری ‌روی آن است، با خودم گفتم شاید می‌خواهند با من شوخی کنند، اما وقتی کارتن را باز کردم، دیدم واقعا قوری و کتری است!

*من تا به حال برای ورزشم هیچ پاداشی دریافت نکرده‌ام. بزرگ‌ترین پاداشی که به من دادند همان کتری و قوری بود و آنقدر پاداش بزرگی بود که تا مدت‌ها در ذهن خودم و همه مردم می‌ماند! 

*حتما، دیدن احترام حق ما ورزشکاران است و نباید از حق گذشت؛ چه من باشم و چه دیگر دوستان و ورزشکاران این کشور که همه برای این سرزمین و بالا بودن پرچمش می‌جنگیم. 

*همه‌جای دنیا بین فوتبال و دیگر رشته‌ها فرق هست ولی تبعیض نیست. ما همه ورزشکاریم و باید دیده شویم و احترام ببینیم.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.