تاریخ : Tue 27 Jun 2023 - 18:35
کد خبر : 80861
سرویس خبری : جامعه

مدارس خصوصی؛ دلیل کاهش جمعیت در کره جنوبی

رابطه تحصیل و کاهش جمعیت چیست؟

مدارس خصوصی؛ دلیل کاهش جمعیت در کره جنوبی

یورونیوز در گزارشی با عنوان «پایین‌ترین نرخ تولد جهان در گرانترین کشور برای تحصیل فرزندان» درباره موضوع آموزش خصوصی در کره جنوبی نوشته است: دولت کره جنوبی روز دوشنبه از طرح‌هایی با هدف محدود کردن هزینه کردهای روزافزون خانواده‌ها برای آموزش خصوصی رونمایی کرد.

یورونیوز در گزارشی با عنوان «پایین‌ترین نرخ تولد جهان در گرانترین کشور برای تحصیل فرزندان» درباره موضوع آموزش خصوصی در کره جنوبی نوشته است: دولت کره جنوبی روز دوشنبه از طرح‌هایی با هدف محدود کردن هزینه کردهای روزافزون خانواده‌ها برای آموزش خصوصی رونمایی کرد. این هزینه‌های گزاف به عنوان عامل اصلی کاهش نرخ باروری در این کشور محسوب می‌شود.

براساس این گزارش وزارتخانه آموزش همچنین متعهد شد که در جهت حذف تبلیغات دروغین و اغراق‌آمیز مدارس خصوصی برای آمادگی امتحانات گام بردارد و «کارتل‌های» آموزش خصوصی را سرکوب کند.

پیش‌تر رسانه‌های محلی در مورد احتمال وجود ارتباط بین صنعت آموزش خصوصی و مقامات آموزش دولتی در تنظیم امتحانات ورودی کالج و جا انداختن ضرورت نیاز به معلم خصوصی، گزارش داده بودند.

این گزارش می افزاید: با وجود کاهش جمعیت دانش‌آموزی در کره جنوبی، خانواده‌‌های کره‌ای سال گذشته میلادی به میزان بی‌سابقه‌ای، ۲۶ تریلیون وون (نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار) را صرف آموزش خصوصی کردند.

بر این اساس، از هر ۱۰ دانش‌آموز، هشت نفر از نظام آموزشی خصوصی مانند شرکت در دوره‌های آمادگی کالج معروف به «هاگوون یا مدارس انتفاعی» استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارشی که در سال گذشته منتشر شد، این اتکای شدید به نظام آموزشی خصوصی در کره جنوبی باعث شده است تا بالاترین هزینه تربیت کودک در جهان به این کشور تعلق بگیرد و کمترین نرخ تولد در جهان را داشته باشد.