تاریخ : Tue 27 Jun 2023 - 09:00
کد خبر : 80833
سرویس خبری : ورزش

پیشنهاد استقلال و پرسپولیس؟ هنوز تصمیمی نگرفته‌ام

سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: هدف بزرگ ما فتح جام ملت‌های آسیاست

پیشنهاد استقلال و پرسپولیس؟ هنوز تصمیمی نگرفته‌ام

از مدت‌ها قبل و از همان وقتی که در خارج از مرزهای ایران نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، خیلی زود به پیراهن تیم ملی رسیده و از همان زمان هر‌ساله نام وی به‌عنوان یکی از بمب‌های نقل‌و‌انتقالاتی فوتبال ایران مطرح شده است.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش:از مدت‌ها قبل و از همان وقتی که در خارج از مرزهای ایران نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، خیلی زود به پیراهن تیم ملی رسیده و از همان زمان هر‌ساله نام وی به‌عنوان یکی از بمب‌های نقل‌و‌انتقالاتی فوتبال ایران مطرح شده است. این در‌حالی است که سعید عزت‌اللهی هافبک قلدر اما خوش‌اخلاق تیم ملی و وایله دانمارک تا سال‌های گذشته قصد بازگشت به فوتبال ایران را نداشته، اما حالا که صحبت‌های جدی‌تری برای حضورش در تیم‌های معتبر و پرطرفدار فوتبال ایران مطرح شده و به‌سبب اینکه نیم‌فصل دیگر با این باشگاه دانمارکی قرارداد دارد، با مانعی جدی مواجه شده است. هرچند به‌قول پدرش، این باشگاه هم حاضر نیست به همین سادگی سعید را از دست بدهد. این بازیکن در آخرین بازی تیم ملی با شکسته شدن سرش و با وضعیتی نامناسب اما باغیرت تا ثانیه آخر دیدار با ازبکستان، تیم ملی را همراهی کرده و با این تیم عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. درخصوص آخرین وضعیت این بازیکن دقایقی با عزت‌اللهی به گفت‌وگو پرداختیم.

*پیراهن تیم ملی یعنی غیرت و تعصب و فداکاری. این پیراهن بازیکنان بزرگ است که امروز به ما رسیده و باید ارزش آن را بدانیم. شرایطم برای ادامه مسابقه مطلوب نبود اما نه‌تنها من بلکه هر‌کس دیگری که لباس تیم ملی را بر تن می‌کند سرباز ایران و تیم ملی محسوب شده و این وظیفه ماست که تحت هر شرایطی تیم ملی را همراهی کنیم.

*قبل از بازی در یک استوری مشترک نوشته بودیم متحد برای ایران، برای اهدافی بزرگ‌تر و به‌واقع همه ما با همین هدف و با اتحاد و انسجام به میدان رفتیم. در گام اول قهرمانی کافا را می‌خواستیم، اما مطمئنا هدف بزرگ‌تر ما فتح جام ملت‌های آسیا آن هم بعد از چندین دهه است تا همان‌طور‌که سال‌ها در رنکینگ آسیا در فیفا حرف اول را می‌زنیم، در عمل نیز این اقتدار و برتری را ثابت کرده و مقام قهرمانی جام ملت‌ها را از آن خود کنیم. این همان هدف بزرگ‌تر ماست که برایش دست به هر کاری می‌زنیم.

* باید در روزهای فیفادی به میدان می‌رفتیم تا برای دیدارهای پیش‌رو از‌جمله رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و جام‌ملت‌های‌آسیا هماهنگ‌تر شویم. تا چشم به‌هم بزنید موعد جام‌ملت‌ها فرا رسیده و اگر تدارک آن روزها را ندیده باشیم مطمئنا اول تیم ملی ضرر خواهد کرد.

*بعد از اردوی تیم ملی فعلا مشغول استراحت هستم، اما به‌زودی تمرینات تیم‌ها آغاز خواهد شد و تا آن زمان تکلیف من هم روشن خواهد شد، ضمن اینکه مشغول مداوای سرم هستم. البته دوستان به من لطف دارند و وضعیت سلامتی‌ام را هم جویا می‌شوند ولی الان آینده فوتبالی‌ام انگار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.