تاریخ : Sun 25 Jun 2023 - 20:34
کد خبر : 80785
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

اتهام صداوسیما به منتقدین ساترا: پول گرفتید!

سردبیر روزنامه جام‌جم روی آنتن هم رفت

اتهام صداوسیما به منتقدین ساترا: پول گرفتید!

علی اکبر عبدالعلی‌زاده از اعضای شورای سردبیری روزنامه جام جم وابسته به سازمان صدا و سیما که اخیرا در یادداشتی منتقدین مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی(اعطای مسئولیت های نمایش خانگی به صدا و سیما) را لشکر ابرهه خوانده بود! با حضور تلفنی در شبکه افق سیما، اتهام توهین آمیز دیگری را متوجه خبرنگارها و رسانه‌های رسمی کشور کرد و مدعی شد خبرنگاران منتقد به صدا و سیما از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی پول دریافت کرده‌اند.

علی اکبر عبدالعلی‌زاده از اعضای شورای سردبیری روزنامه جام جم وابسته به سازمان صدا و سیما که اخیرا در یادداشتی منتقدین مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی(اعطای مسئولیت‌های نمایش خانگی به صدا و سیما) را لشکر ابرهه خوانده بود! با حضور تلفنی در شبکه افق سیما، اتهام توهین‌آمیز دیگری را متوجه خبرنگارها و رسانه‌های رسمی کشور کرد و مدعی شد خبرنگاران منتقد به صدا و سیما از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی پول دریافت کرده‌اند.

نماینده روزنامه جام جم، عملا تلاش می‌کند تا بستر گفت‌گو درباره یک مسئله فرهنگی را از چارچوب رسانه و اتمسفر فرهنگ خارج کند. او بدون تعارف می‌گوید رسانه‌ها یا با ما( صدا و سیما) هستند و در دفاع از این طرح مطلب منتشر می‌کنند و یا خبرنگارهای‌شان از یک پلتفرم یاغی! پول گرفته‌اند تا مدیران رسانه‌ها را مجبور به انتشار نقد کنند!

هدف از این اقدامات عجیب حتی اگر ساکت کردن منتقدان باشد هم سوال اینجاست که وقتی اهالی فرهنگ از داخل کشور به واسطه اتهامات این چنینی نتوانند درباره یک تصمیم فرهنگی آزادانه نقد و نظرات را منتشر کنند چه بر سر مسائل فرهنگی کشور خواهد آمد؟! تبدیل کردن فضای فرهنگی کشور به فضایی امنیتی کی برای پیشرفت فرهنگی کشورها منفعت داشته که حالا اینقدر تلاش می‌شود فضای فرهنگی ایران را به فضایی امنیتی بدل کنند؟!
آنتن دادن به فردی که بخش قابل توجهی از اهالی رسانه کشور را مورد هتاکی قرار می‌دهد هم نمونه منحصربفردی از راه‌حل‌های سازمان صدا و سیما در دفاع از خودش است که اولین نتیجه روشن آن ایجاد دو قطبی خودی و غیر خودی بین اهالی رسانه‌ها رسمی کشور است و به جای نتیجه مورد پسند مدیران فعلی رسانه ملی، بیشتر موجب دور شدن اهالی رسانه از فضای مطلوب صدا و سیما می‌شود.

به نظر می‌رسد باز هم کم تجربگی مدیران فعلی رسانه ملی کار دستشان داده است. گویی آن‌ها تصور می‌کند فضای رسانه‌های کشور را می‌شود با دستور، توهین و برچسب‌هایی شبیه همان برچسب «سکولار» که قبلا به پیشانی برنامه‌سازهای تلویزیون زده بودند؛ به شکلی مدیریت کنند که به نتیجه مطلوب‌شان برسند حال آنکه نتیجه منطقی توهین کردن به اهالی رسانه، افزایش فاصله بین آن‌ها و صدا و سیما است.