تاریخ : Wed 21 Jun 2023 - 23:51
کد خبر : 80650
سرویس خبری : سیاست

2 سال بعد از تغییر

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت سالگرد انتخابات ۱۴۰۰ چه گفت؟ چه نگفت؟

2 سال بعد از تغییر

رئیس جمهور سه‌شنبه‌شب و در نهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی حضور پیدا کرد و از موضوعاتی مثل انتخابات 1400، واردات واکسن و جبران کسری بودجه بدون چاپ پول بعد از تحویل گرفتن دولت صحبت کرد.

به گزارش فرهیختگان:رئیس جمهور سه‌شنبه‌شب و در نهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی حضور پیدا کرد و از موضوعاتی مثل انتخابات 1400، واردات واکسن و جبران کسری بودجه بدون چاپ پول بعد از تحویل گرفتن دولت صحبت کرد. مساله راه‌اندازی کارخانه‌ها و توضیحات درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم و برقراری روابط با عربستان و عضویت در شانگهای و سفر سلطان عمان به تهران هم از دیگر مواردی بود که رئیس‌جمهور به آنها اشاره کرد. با گذشت دوسال از فعالیت دولت سیزدهم و با وجود اقدامات مثبت و منفی که در طول این دوسال توسط دولت صورت گرفته اما نمی‌توان پیشنهاد‌های تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور را حاوی نکات جالب توجه یا خاصی دانست که به اهمیت این گفت‌وگو اضافه کند.

 پیشنهاد‌های تکراری به رئیس‌جمهور ندهید:«ما یک ویرانه تحویل گرفتیم» جمله‌ای است که تقریبا در ادبیات دولت‌های مختلف مشترک است. در ناکارآمدی جدی دولت روحانی تردیدی نیست و باید این موضوع در اندازه خود گفته شود اما تیم رسانه‌ای دولت باید به‌طور جدی به این مساله فکر کند که تمرکز بیش از حد بر این موضوع و غفلت از نگاه ایجابی چقدر در افکار عمومی کار می‌کند؟
تیم رسانه‌ای دولت خوب است بداند که شاید بیان این نکات در دوره‌ای افکار عمومی را تا حدی توجیه می‌کرد و صبر آنها برای لمس کردن اقدامات مثبت دولت را به همراه داشت اما اکنون و در شرایط فعلی و درحالی‌که افکار عمومی با این ادبیات ناآشنا نیست،میزان تاثر آن محل تردید جدی است.
واقعیت این است که ناکارآمدی دولت روحانی یک امر بدیهی است و...

متن کامل را اینجا بخوانید.