تاریخ : Thu 22 Jun 2023 - 07:30
کد خبر : 80634
سرویس خبری : ورزش

با این بازی‌ها نمی‌توانیم در جام ملت‌ها مدعی قهرمانی باشیم

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: تورنمنت کافا کمکی به تیم ملی نکرد

با این بازی‌ها نمی‌توانیم در جام ملت‌ها مدعی قهرمانی باشیم

تیم ملی کشورمان تورنمنت کافا را با قهرمانی به پایان رساند. در این رقابت‌ها ملی‌پوشان با تیم‌هایی چون افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان مصاف داشته و توانستند با سه برد به ایران برگردند. در این میان ازبکستان تنها حریف تقریبا سخت تیم ملی بود.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش:تیم ملی کشورمان تورنمنت کافا را با قهرمانی به پایان رساند. در این رقابت‌ها ملی‌پوشان با تیم‌هایی چون افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان مصاف داشته و توانستند با سه برد به ایران برگردند. در این میان ازبکستان تنها حریف تقریبا سخت تیم ملی بود که در این بازی هم نمایش کاملا معمولی‌ای را از تیم ملی دیدم. آن هم در شرایطی که تقریبا با همان ترکیب جام‌جهانی بازی‌های خود را پشست‌سر گذاشتیم. اینکه تورنمنت کافا چقدر به امیر قلعه‌نویی و کادرش کمک کرد را بهتر است کارشناسان نظر بدهند. فرزاد آشوبی به‌عنوان یکی از کارشناسان فوتبال کشورمان عقیده دارد که این تورنمنت فقط به قلعه‌نویی کمک کرد تا تیمش را بهتر بشناسد، اما به تیم ملی کمکی نکرد تا برای جام ملت‌ها محک جدی بخورد و این فیفا‌دی را به‌راحتی از دست دادیم. آشوبی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» سوالات مطرح شده را بی‌جواب نگذاشت که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید. 

 نمی‌توانیم به خودمان دروغ بگوییم
آشوبی در ابتدا درباره حضور تیم ملی با همه نفرات اصلی‌اش در تورنمنت کافا گفت: «قبل از هر چیز یک مساله را روشن کنم و اینکه ما باید واقع باشیم و قبول کنیم که همیشه در برنامه‌ریزی‌ها ضعیف عمل کرده و نتوانسته‌ایم برای تیم ملی در فیفا‌دی‌ها حریفان تدارکاتی مناسبی را پیدا کنیم. همیشه هم گفته‌ایم که حریفی پیدا نمی‌شود، در‌حالی‌که نباید خودمان را گول بزنیم. فدراسیون اگر واقعا دنبال حریف مناسب باشد از یک سال و حتی 6 ماه قبل برنامه‌ریزی آن را انجام می‌دهد. اما ما همین مدت زمان را هدر دادیم که سرمربی تیم ملی‌مان را معرفی کنیم. در‌حالی‌که وظیفه فدراسیون این است که برای یک سال آینده تیم ملی همه حریفان را مشخص کرده باشد. حتی اگر سرمربی تیم ملی مشخص نشده باشد. اینکه 6 ماه صبر کنیم تا...

متن کامل را اینجا بخوانید.