تاریخ : Wed 21 Jun 2023 - 17:37
کد خبر : 80625
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

مسیر برخورد با هنرمندان متخلف، روان‌تر شود!

رئیس صداوسیما پس از مصوبه جنجالی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مسیر برخورد با هنرمندان متخلف، روان‌تر شود!

جبلی‌: در حال پیگیری تهیه آیین‌نامه تخلفات هنرمندان هستیم که ان‌شاءالله دستگاه قضایی هم برای برخورد با تخلفات مسیر روان‌تر و سهل‌تری را طی کند.

روز گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی جلسه‌ای به‌ریاست سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان تشکیل داد، در این جلسه به سیاست‌ها و ضوابط حوزه صوت و تصویر فراگیر (ساترا) پرداخته شد. براساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه نظارت در حوزه سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، به‌عهده سازمان صداوسیماست.

در پی این مصوبه، پیمان جبلی، رئیس صداوسیما در خصوص ماهیت قانونی ساترا گفت: «برخی از سکوها و افراد با اشاره‌ای به اینکه مبنای قانونی تنظیم‌گری صداوسیما مشخص نیست گاهی اوقات برخی هنجارها را رعایت نمی‌کردند به‌ویژه هنگام گذراندن فرآیندهای قانونی دریافت مجوزهای تولید و انتشار به‌ویژه در مرحله انتشار به آن توجه نمی‌شد، اما مصوبه روز گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانونی صداوسیما را تثبیت کرد که پیش از این براساس قانون اساسی وجود داشت.»

جبلی همچنین تاکید کرد: «ساترا به‌نمایندگی از صداوسیما مسئول تنظیم‌گری در حوزه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است؛ مشخصاً در حوزه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر کاربرمحور و ناشرمحور به‌ویژه نمایش خانگی مسئولیت تنظیم‌گری و صدور مجوز تولید و انتشار به‌عهده صداوسیماست، این مبنا به‌علاوه مبانی قانونی دیگری که دارد، باید دنبال شود. ما در حال پیگیری آیین‌نامه تخلفات در مجلس و دولت هستیم که ان‌شاءالله دستگاه قضایی هم برای برخورد با تخلفات مسیر روان‌تر و سهل‌تری را طی کند.»

 

منبع: خبرگزاری تسنیم