تاریخ : Sun 18 Jun 2023 - 18:24
کد خبر : 80535
سرویس خبری : سیاست

ایران می‌تواند ازبکستان را به‌راحتی به آب‌های آزاد متصل کند

رهبر انقلاب عصر امروز در دیدار آقای «شوکت میرضیایف»:

ایران می‌تواند ازبکستان را به‌راحتی به آب‌های آزاد متصل کند

رهبر انقلاب عصر امروز در دیدار آقای «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان و هیأت همراه، با اشاره به قرابت بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و علمی دو کشور ایران و ازبکستان گفتند: باید از این زمینه‌های مشترک برای گسترش روابط در بخش‌های مختلف استفاده شود.

رهبر انقلاب عصر امروز در دیدار آقای «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان و هیأت همراه، با اشاره به قرابت بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و علمی دو کشور ایران و ازبکستان گفتند: 
ایشان با اظهار خرسندی از تجدید حیات ارتباط دو کشور بعد از یک وقفه طولانی افزودند: متأسفانه سال‌های متمادی روابط ایران و ازبکستان بسیار محدود بود و امیدواریم این سفر و گفتگوهای انجام شده در تهران، سرآغاز یک آینده بهتر در روابط دو کشور باشد.

 جمهوری اسلامی ایران توانایی این را دارد که ازبکستان را از طریق ترکمنستان و افغانستان، به راحتی به آب‌های آزاد متصل کند ضمن آنکه زمینه‌های همکاری فراتر از تجارت و حمل و نقل است و می‌توان با ابتکارات مختلف در بخش علم و فناوری و بخش‌های دیگر همکاری‌های بیشتری داشت. 

میرضیایف پیش از این دیدار، در نشست با رئیس جمهور کشورمان گفته بود: «فاصله ۲۰ ساله برای سفر به ایران ناشی از غفلت گذشتگان در استفاده از ظرفیت‌های متقابل دو کشور بود.»