تاریخ : Sat 17 Jun 2023 - 00:19
کد خبر : 80472
سرویس خبری : اقتصاد

لیستی خواندنی از وام‌های مدیران بانک‌ها

«فرهیختگان» از بانک‌هایی که اطلاعات‌شان شفاف است گزارش می‌دهد

لیستی خواندنی از وام‌های مدیران بانک‌ها

تسهیلات اعطایی اعضای هیات‌مدیره و مدیران عالی‌رتبه بانک‌ها تا 6ماهه نخست سال گذشته به حدود 680 میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش فرهیختگان: بررسی داده‌های مالی بانک‌ها نشان می‌دهد از میان 30 بانک و موسسه اعتباری، 16 بانک به‌صورت خوانا و نسبتا شفاف اطلاعات تسهیلات اعطایی به اشخاص مرتبط (شامل مدیران و اعضای هیات‌مدیره بانک) را منتشر کرده، یک بانک فقط رقم را منتشر کرده و مابقی نیز یا منتشر نکرده‌اند یا منتشر کرده و اطلاعات آنها ناخواناست. همچنین بانک سپه طی سال‌های اخیر صورت مالی منتشر نکرده و اطلاعات تسهیلات دریافتی مدیران و اعضای هیأت‌مدیره آن در دسترس نیست.

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد مانده تسهیلات اعطایی اعضای هیات‌مدیره و مدیران عالی‌رتبه بانک‌ها تا 6ماهه نخست سال گذشته به حدود 680 میلیارد تومان می‌رسد.
در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری مورد بررسی، بالاترین ارقام تسهیلات پرداختی (آخرین مانده تسهیلات) به هر عضو هیات‌مدیره یا مدیران بانک‌ها به موسسه اعتباری ملل مربوط می‌شود. در این موسسه بالاترین رقم دریافتی یک عضو هیات‌مدیره 6 میلیارد و 106 میلیون تومان بوده است. در بانک مسکن این مقدار نزدیک به 4 میلیارد تومان، در بانک آینده 3 میلیارد و 26 میلیون تومان، در بانک سامان 2 میلیارد و 871 میلیون تومان و در بانک کشاورزی این مقدار 930 میلیون تومان است.

متن کامل را اینجا بخوانید.