تاریخ : Tue 13 Jun 2023 - 10:44
کد خبر : 80358
سرویس خبری : اقتصاد

علی‌آبادی وزیر صمت شد

با کسب بیش از ۷۰ درصد آرای نمایندگان مجلس؛

علی‌آبادی وزیر صمت شد

با ۱۸۷ رای موافق، ۵۸ رای مخالف، ۸ رای ممتنع و ۲ رای باطله در مجلس با سکان داری ‌«عباس علی‌آبادی» در وزارت صمت موافقت شد.

 با توجه به این که رئیس جمهور روز گذشته سفر خود را به چند کشور آمریکای لاتین آغاز کرده است، جلسه بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بنا به درخواست معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و با تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز بدون حضور رئیس جمهور و با حضور معاون اول دولت و ریاست محمدباقر قالیباف تشکیل شد.

نمایندگان مجلس بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی، با ۱۸۷ رای موافق، ۵۸ رای مخالف، ۸ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در مجلس با سکان داری ‌«علی‌آبادی» در وزارت صمت موافقت کردند.

عباس علی‌آبادی، متولد ۱۳۴۰ در شهر اراک و فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی ازدانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتور‌های احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.