تاریخ : Thu 08 Jun 2023 - 01:19
کد خبر : 80228
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

مصلحت فیلمی برای امروز

فیلم حدود ۳ سال توقیف بوده است

مصلحت فیلمی برای امروز

مصلحت در جشنواره 1400 فیلم فجر اکران شد.

عاطفه جعفری، خبرنگار گروه فرهنگ:مصلحت در جشنواره 1400 فیلم فجر اکران شد، شاید برای خیلی‌ها سوال بود که این فیلم اکران خواهد شد یا نه؟ پرداختن به موضوعی مهم که احتمالا در واقعیت هم اتفاق افتاده بود اما کمتر در مورد آن صحبت می‌شد؛ پسر آیت‌الله معروف در دهه 60 یک نفر را به قتل می‌رساند و این می‌شود سوژه اصلی فیلم «مصلحت» که ابتدا نامش «مصلحت نظام» بود.
فضای فیلم در سال‌های اول بعد از انقلاب است. داستان از آنجایی آغاز می‌شود که «مهدی» پسر آیت‌الله مشکاتیان که یکی از مقامات بلندپایه‌ی قوه‌ی قضائیه است، مرتکب قتل می‌شود.

اطرافیان پدرش برای پوشاندن این قضیه از جعل سند، تهدید و تطمیع استفاده می‌کنند و سرباز بیگناهی را به جای ‌مهدی‌ به قتل متهم می‌کنند.

خانواده‌ آن سرباز بیگناه به دادستان «جلالی» مراجعه می‌کنند و از او می‌خواهند با عدالتی که از او سراغ دارند، پرونده را پیگیری کندو..

مصلحت فیلم امروز است، با وجود اینکه فیلم حدود ۳ سال توقیف بوده است اما همچنان ‌حرف امروز را می‌زند؛ موضوع آقازاده‌ها، عدالت اجتماعی، فساد؛ همه و همه حرف‌هایی است که همچنان برای مردم مهم است و نسبت به آن واکنش دارند و همین مطمئنا به ‌مصلحت‌ کمک می‌کند تا خودش را بعد از دو سال توقیف بودن سرپا نگه دارد.

محمدرضا شفا، تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگویی که با او داشتیم انتخاب سوژه را خیلی به شرایط امروز مرتبط نمی‌داند .
‌مصلحت‌ هر‌چقدر که در شروع خوب است و نفس مخاطب را می‌گیرد ‌ در ادامه و پایان‌بندی خودش دچار مصلحت‌اندیشی می‌شود و همین می‌شود نقطه ضعف برای داستانی که با آن همه هیجان شروع شده بود و ناگهان انگار ترمزی برایش کشیده شده و آن ریتم تند و آغاز سریع به یک فیلم هندی تبدیل شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.