تاریخ : Tue 06 Jun 2023 - 00:13
کد خبر : 80174
سرویس خبری : ورزش

کیمیای ناهید

ناهید کیانی با کسب طلای تکواندوی جهان، افتخاری بزرگ برای ورزش بانوان رقم زد

کیمیای ناهید

طلای ناهید کیانی روزی به‌یادماندنی و تاریخی را برای تکواندوی ایران رقم زد و این دختر توانا با عملکردی درخشان و فوق‌العاده موفق شد نخستین طلای بانوان ایران را در تکواندو کسب کند. حالا دختران تکواندوکار ما به‌خود می‌بالند که توانسته‌اند این طلسم را در رقابت‌های جهانی باکو در جمهوری آذربایجان بشکنند.

طلای ناهید کیانی روزی به‌یادماندنی و تاریخی را برای تکواندوی ایران رقم زد و این دختر توانا با عملکردی درخشان و فوق‌العاده موفق شد نخستین طلای بانوان ایران را در تکواندو کسب کند. حالا دختران تکواندوکار ما به‌خود می‌بالند که توانسته‌اند این طلسم را در رقابت‌های جهانی باکو در جمهوری آذربایجان بشکنند و افتخاری دیگر را برای ورزش ایران رقم بزنند. کیانی 24 ساله که در سال‌های اخیر مدال‌های زیادی ازجمله طلای مسابقات کسب سهمیه المپیک، طلای مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین بازی‌های کشورهای اسلامی را کسب کند، این بار دست به شاهکاری تاریخی زد و در رقابت‌های جهانی 2023 برای نخستین‌بار تکواندوی بانوان را صاحب بهترین مدال ممکن کرد که تا پیش از این سابقه نداشته است.
کیانی در وزن 53- کیلوگرم این رقابت‌ها کار آسانی نداشت و پس از استراحت در دور نخست، ابتدا مقابل این سوان از کره جنوبی 2 بر صفر به برتری رسید. او در دومین مبارزه نیز مقابل لوکا پاتافالوی از مجارستان 2 بر یک به برتری رسید. ملی‌پوش تکواندو ایران در ادامه مقابل نیکا کراباتیچ از کرواسی در 2 راند و با نتایج 14 - 14 و 19 بر 6 به برتری رسید و ضمن راهیابی به دیدار نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.
کیانی در دیدار حساس نیمه‌نهایی مقابل تاتیانا مینینا از روسیه که با پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور داشت به‌میدان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک برابر قهرمان المپیک 2020 به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در راند نخست نیمه‌نهایی با نتیجه 5 بر 4 به برتری رسید، اما در راند دوم با نتیجه 14 بر 6 مقابل حریف روس تن به شکست داد تا کار به راند سوم و پایانی کشیده شود. کیانی در شرایطی که تا سه ثانیه مانده به پایان با نتیجه 6 - 6 و به‌علت امتیاز درشت حریف روس عقب بود، چهار امتیاز گرفت و با نتیجه 10 بر 6 به برتری رسید و راهی فینال شد. کیانی عصر یکشنبه در دیدار فینال برابر حریف چینی با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. او پس از کسب این مدال گفت: «قطعا مسابقات قهرمانی جهان سطح بالایی دارد. خدا را شکر با تمام توان در این رقابت‌ها حاضر شدم و توانستم در پنج مبارزه به پیروزی برسم و مدال طلا را کسب کنم. احساس خیلی خوبی دارم. همیشه کسب اولین مدال خیلی به آدم می‌چسبد. امیدوارم این موفقیت ادامه دار باشد و همه بچه‌ها رسیدن به مدال طلای جهان را تجربه کنند. همه تلاش من برای موفقیت در المپیک است. امیدوارم به هدفی که دارم برسم.»