تاریخ : Thu 01 Jun 2023 - 15:37
کد خبر : 80131
سرویس خبری : ورزش

بردیف ستاره آورد؛ مورایس موفق نبود

کدام مربیان خارجی بهترین خرید‌های خارجی را داشتند

بردیف ستاره آورد؛ مورایس موفق نبود

بارها اتفاق افتاده که مدیران باشگاه مقصر اصلی جذب بازیکنان خارجی بی‌کیفیت با رقم سنگین معرفی شده‌اند درحالی‌که این سرمربیان هستند که در این‌باره تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش:بارها اتفاق افتاده که مدیران باشگاه مقصر اصلی جذب بازیکنان خارجی بی‌کیفیت با رقم سنگین معرفی شده‌اند درحالی‌که این سرمربیان هستند که در این‌باره تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند. مخصوصا مربیان خارجی که بعد از ورودشان به تیم‌ها از طریق ایجنت‌های خود چند بازیکن خارجی هم به خدمت می‌گیرند تا حسابی خوش به حال‌شان شود!

*برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان یکی از مربیان معروف خارجی که به فوتبال ایران آمد در زمان بیش از چهار فصل حضورش در پرسپولیس خرید‌های خارجی زیادی برای این باشگاه انجام داد.

*دو بازیکن اوکراینی و گولچ جزء بدترین خرید‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس بودند. گولچ بعد از چند بازی نیمکت‌نشینی ایران را ترک و کل پول دو سال قراردادش را از پرسپولیس گرفت. دو بازیکن اوکراینی هم در اواسط نیم‌فصل دوم با باشگاه پرسپولیس تسویه کرده و راهی کشورشان شدند.

* وینفرد شفر مربی که تقریبا یک فصل‌ونیم در استقلال حضور داشت اما تقریبا اندازه 4 فصل حضور برانکو در پرسپولیس، برای آبی‌پوشان خرید خارجی داشت. مامه تیام خرید فوق‌العاده‌ای برای استقلال بود اما الحاجی گرو، نیومایر و بویان جزء ضعیف‌ترین بازیکنان خارجی بودند که در این سال‌ها به فوتبال ایران آمدند.

*استراماچونی فقط 12 هفته در استقلال دوام آورد و به‌خاطر عدم دریافت راهی کشورش شد و دیگر برنگشت. او دو خرید برای استقلال داشت که با رفتنش آنها همچنان در جمع آبی‌پوشان ماندنی شده و عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند. شیخ دیاباته و هروه میلیچ.

* ژوزه مورایس به محض ورودش به سپاهان سعی کرد با خرید‌های خارجی تیمش را تقویت کند. رناتو داسیلویرا با وجود 13 بازی برای این تیم در هفته شانزدهم راهی کشورش شد. الویس کامسوبا هم نتوانست به بازیکن ثابت برای تیمش تبدیل شود. مانوئل فرناندز هم بیشتر دوران حضورش در سپاهان را با مصدومیت طی کرد. نیلسون جونیور هم جمع دقایق حضورش در میدان به 1840 دقیقه می‌رسد. ایگور کاتاتائو هم با وجود یک گل و یک پاس گل موفق نبود. در کل، هیچ یک از خرید‌های مورایس برای سپاهان تبدیل به ستاره برای این نشدند.

متن کامل را اینجا بخوانید.