تاریخ : Tue 30 May 2023 - 17:54
کد خبر : 80094
سرویس خبری : ورزش

پسر «بابا» ملی پوش شد!

ارتباط کمیته اخلاق و لیست تیم امید؛

پسر «بابا» ملی پوش شد!

اگر جای هیات رئیسه فدراسیون و مجمع عمومی بودیم، همین امروز حکم عزل رئیس کمیته اخلاق که هیچ وقت درباره عملکرد خود پاسخگو نیست را صادر می‌کردیم.

اینکه یونس اسدی مقدم رئیس کمیته اخلاق در بیرون از فوتبال معاون قضایی رئیس محاکم عمومی و انقلاب تهران است دلیلی نمی‌شود که این جایگاه باعث به وجود آمدن ترس برای انتقاد از عملکرد فوتبالی‌اش شود.

 * ما اگر جای هیات رئیسه فدراسیون و مجمع عمومی بودیم، همین امروز حکم عزل رئیس کمیته اخلاق که هیچ وقت درباره عملکرد خود پاسخگو نیست را صادر می‌کردیم.
برای این اتفاق دلایل مختلف وجود دارد. بسیاری از پرونده‌های اخلاقی و مهم فوتبال ایران به درستی در این کمیته رسیدگی نمی‌شود. نمونه بارز آن حجم گسترده تخلفات افشا شده حبیب الله شیرازی در هیات فوتبال تهران بود که به نظر می‌رسد به خاطر ارتباط بسیاری نزدیکی که بین این دو مدیر وجود داشت کمیته اخلاق اراده‌ای برای برخورد با این تخلفات را در دستور کار خود ندارد و به زشت ترین و بدترین حالت ممکن درباره تمام آن تخلفات قانونی سکوت کرد.

* به هر حال پسر آقای رئیس کمیته اخلاق سال‌ها در رده‌های پایه فوتبال تهران فوتبال بازی کرده و همین امر شائبه طرفداری اسدی مقدم از حبیب شیرازی را بیشتر می‌کند. شاید آقایان بر این باور باشند که چون این مدیر شاکی خصوصی ندارد، رسیدگی به پرونده او امکان پذیر نیست. منتهی بر اساس جایگاه کمیته اخلاق، کمترین وظیفه آقایان رسیدگی به تمام جزییات تخلفات مدیریت سابق هیات فوتبال تهران بود. 

* امروز هم در خبر منتشر شده در سایت فدراسیون نام پسر رئیس کمیته اخلاق در لیست اسامی دعوت شده به تیم امید دیده شد. پسری که از تیم‌های پایه تهران به هوادار ملحق شد و بعد راهی نساجی و دوباره بدون بازی کردن دوباره به هوادار بازگشت و حالا ملی‌پوش هم شده است. در این رابطه باید گفت که حتی مستعد بودن علی اسدی مقدم هم نمی‌تواند تضمین کننده ملی‌پوش شدن او باشد. چون خیلی‌ها در این کشور هستند که استعداد دارند اما پیشرفت نمی‌کنند و ملی‌پوش نمی‌‌شوند. دلیلش هم مشخص است. پدرشان رئیس کمیته اخلاق فدراسیون نیست! در واقع موضوع قراردادهای پسر شما خودش باید یک پرونده ویژه رسیدگی در کمیته اخلاق باشد.

* از نظر بسیاری از کارشناسان حضور اسدی مقدم در سمت ریاست کمیته اخلاق هم طبق بند 5 ماده 60 اساسنامه به خاطر فوتبالیست بودن پسرش غیرقانونی محسوب می‌شود و او دیگر مستقل نیست. پیشنهاد ما به آقای اسدی مقدم این است که اگر می‌خواهید برای پسرتان پدری و به فوتبال خدمت کنید، همین امروز استعفا بدهید! عملکرد شمازیر سوال است و ذهنیت استفاده پسرتان از رانت جنابعالی وجود دارد. شاید شما در قوه قضاییه بتوانید منشا اتفاقات خیر باشید. اما حضور شما در کمیته اخلاق تا به امروز فقط برای خودتان و پسرتان و دوستانتان و حبیب شیزاری خیر داشته است. نه فوتبال!

گفتنی است رضا عنایتی سرمربی تیم امید در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده لیست منتشر شده در سایت فدراسیون فوتبال برای بازیکنان دعوت شده به اردو، لیست او نیست و اسامی نفرات حاضر در اردو روز پنج‌شنبه و پس از پایان دربی، در نشست خبری منتشر می‌شود.