تاریخ : Sun 28 May 2023 - 13:10
کد خبر : 80043
سرویس خبری : جامعه

مهر تایید دولت بر لایحه حجاب

▪️«فرهیختگان» از تغییرات اندک دولت در لایحه قوه قضائیه گزارش می‌دهد

مهر تایید دولت بر لایحه حجاب

غائله سال 1401 و نصایح و پیشنهادات قبل و بعد از آن در زمینه مواجهه با مساله حجاب، الزام نوع منطقی‌تر و عقلایی‌تری از حکمرانی در این حوزه را گوشزد می‌کرد.

ابوالقاسم رحمانی، دبیر گروه جامعه :غائله سال 1401 و نصایح و پیشنهادات قبل و بعد از آن در زمینه مواجهه با مساله حجاب، الزام نوع منطقی‌تر و عقلایی‌تری از حکمرانی در این حوزه را گوشزد می‌کرد. پیرو همین موضوع و بعد از آن هزینه سنگین و گزافی که سیستم در این حوزه در سال 1401 داد، دستگاه‌های مختلف قانونگذاری و سیاستگذاری در کشور دست به کار شدند تا هرچند دیر، اما اقدامی را ترتیب دهند. 

-لایحه حمایت از عفاف و حجاب که توسط قوه قضائیه تهیه و به دولت فرستاده شد و بعد از آن دولت با اصلاحاتی آن را به مجلس فرستاده است، یکی از همین تلاش‌ها در جهت بهبود وضعیت حجاب و پوشش در جامعه است. لایحه‌ای که همان‌طور که می‌دانید، محل حواشی و انتقادات بسیاری بوده است.

*در شماره قبلی صف‌بندی ایجادشده بین موافقان و مخالفان را ترسیم کردیم و گفتیم چند مدل مواجهه و چند گروه مواجهه در این ماجرا داریم که هر یک نظراتی دارند.

*اصل مجادله بین موافقان و مخالفان لایحه پیشنهادی حمایت از عفاف و حجاب است که حالا از دولت به مجلس رفته و نمایندگان مردم باید در ارتباط با آن تصمیم بگیرند. 

*خالفان در شرایط کنونی حد فشار به نمایندگان و مجلس را بالا برده‌اند و بعد از اینکه در قوه قضائیه و دولت کاری از پیش نرفته، سعی دارند تا در مجلس و توسط نمایندگان تغییرات مطلوب‌شان را در لایحه ایجاد و چیزی غیر از نظر دولت و قوه قضائیه را به تصویب برسانند.

*در گزارش امروز به تغییراتی که دولت در لایحه پیشنهادی قوه قضائیه ایجاد کرده است اشاره کردیم و منتظر می‌نشینیم تا ناظر تصمیم مجلس باشیم و اینکه آیا نمایندگان مردم تن به خواسته‌های مخالفان می‌دهند و لایحه موجود را قلع‌وقمع می‌کنند یا پای لایحه نوشته‌شده توسط دولت و قوه قضائیه می‌ایستند.

متن کامل را اینجا بخوانید.