تاریخ : Mon 22 May 2023 - 17:04
کد خبر : 79958
سرویس خبری : ورزش

خوبشو بخر

نگاهی به برترین خارجی‌های لیگ برتر ایران در سال‌های اخیر

خوبشو بخر

فوتبال ایران پس از راه‌‌اندازی لیگ حرفه‌ای با ورود بازیکنان خارجی زیادی روبه‌رو بوده که دست بر قضا تعداد بازیکنان با کیفیت که به فوتبال ما وارد شدند بسیار کم بوده است.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:فوتبال ایران پس از راه‌‌اندازی لیگ حرفه‌ای با ورود بازیکنان خارجی زیادی روبه‌رو بوده که دست بر قضا تعداد بازیکنان با کیفیت که به فوتبال ما وارد شدند بسیار کم بوده است. در لیگی که گذشت نیز شاهد حضور بازیکنان خارجی زیادی بودیم، اما فقط چند تن از آنها نظرها را به خود جلب کردند و البته نمی‌توانیم ادعا کنیم که موفق بودیم؛ چراکه میانگین تاثیرگذاری این خارجی‌ها راضی‌کننده نیست. اگر از یورگن لوکادیای پرسپولیس فاکتور بگیریم به‌جز یامگا در استقلال، زاپاتا در آلومینیوم و آلوز در تراکتور کدام بازیکن قابلیت تغییر در سبک فوتبال لیگ ما را داشت؟ 


*لوکادیا در 9 بازی که برای پرسپولیس به میدان رفت 6 گل به ثمر رساند که آمار غیرقابل انکاری است. هرچند با جدایی این مهاجم مشارکت بیشتری از گیورگی گولسیانی در خط حمله دیدیم که البته گلزنی او از روی نقطه پنالتی باعث شد تا بعد از جدایی مهاجم هلندی، 9 گل در کارنامه گولسیانی در فصل جاری (در لیگ برتر و جام حذفی) به‌ثبت برسد. مقایسه این دو بازیکن با توجه به دقایقی که برای تیم‌شان بازی کردند قابل تصور نیست و هر‌چند یحیی از او راضی است اما نمی‌تواند او را هم‌تراز لوکادیا قرار دهد. 

 

برای خواندن متن کامل گزارش اینجا را ببینید