تاریخ : Wed 17 May 2023 - 01:09
کد خبر : 79901
سرویس خبری : اقتصاد

درآمد سالانه  2/1 میلیارد دلاری ایران از کریدور شمال جنوب

«فرهیختگان» از ظرفیت تحقق ترانزیت 30 میلیون تنی کالا گزارش می‌دهد

درآمد سالانه 2/1 میلیارد دلاری ایران از کریدور شمال جنوب

روند ارتباط چندجانبه اقتصادهای دنیا می‌طلبد که مسیرهای امن، سریع و کوتاهی را برای انتقال کالا برگزینند و این موضوع طی سال‌های اخیر کشورهای مختلف را برای ایفای نقش هرچه بیشتر به رقابت وادار ساخته است.

میثم اکبری خبرنگار گروه اقتصادی در رابطه با درآمد ایران از طریق ترانزیت کالا به روسیه گزارش می دهد:علی‌رغم آنکه بیش از 22 سال از نشست سن‌پترزبورگ میان سه‌کشور اصلی در کریدور شمال جنوب گذشته است نگاهی به تبادلات این مسیر، نشانی از رونقی که لایق 22 سال سن باشد ندارد. به‌عبارت دیگر پیگیری موضوع کریدور شمال جنوب همانند بسیاری دیگر از موارد مهم در سیاست خارجی این کشورها به حاشیه رانده شد اما با وقوع جنگ روسیه و اوکراین و تلاش روسیه برای یافتن مسیر ترانزیتی جدید و همچنین افزایش توجه به نقش‌آفرینی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی از دریچه حمل‌ونقل و ترانزیت، بار دیگر نام این کریدور و اهمیت آن بر سر زبان‌ها افتاد چنانکه 19 دی‌ماه بود که از ارائه پیشنهاد 16 بندی ایران به روسیه برای تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا خبر داد.

گزارش کامل از درآمد سالانه ایران از کریدور شمال به جنوب را از اینجا (https://farhikhtegandaily.com/newspaper/3866/8/) بخوانید.

در این رابطه بیشتر بخوانید:شاهراه سن‌پترزبورگ- خلیج‌فارس در ریل عملیاتی