تاریخ : Mon 15 May 2023 - 11:55
کد خبر : 79891
سرویس خبری : جهان شهر

سلام انتخابات ترکیه به  دور دوم

آخرین آمار شمارش آرا در انتخابات ترکیه

سلام انتخابات ترکیه به دور دوم

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در مراحل پایانی قرار دارد و بر اساس نتایج اعلام شده از شبکه تلویزیونی تی. آر. تی خبر، با شمارش 99 درصد از صندوق های داخل و خارج ترکیه، آرای رجب طیب اردوغان نامزد مورد حمایت ائتلاف جمهور به ۴۹.۳۵ درصد رسیده است.

انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز گذشته با مشارکت کم نظیر در این کشور برگزار شد، به طوری که ۸۸.۸۴ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری و بیش از ۸۸ درصد مردم نیز در انتخابات پارلمانی رای دارند.بر اساس آخرین شمارش آرای صندوق‌ها، آرای کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت موسوم به احزاب میز ششگانه و داوطلب جریان اپوزیسیون نیز به ۴۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس شمارش این میزان صندوق، آرای سینان اوغان نامزد سوم این رقابت ۵.۲۲ درصد اروند شمارش آرای صندوق‌های رای نشان می دهد که در پی کسب نشدن حد نصاب ۵۰ درصد به اضافه یک رای توسط هیچ کدام از سه نامزد حاضر، احتمال دارد که رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور و کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه راه یابند.ست و روند افزایش و یا کاهشی در آرای ابن نامزد از ساعات اولیه شمارش تاکنون مشاهده نشده است.