تاریخ : Wed 10 May 2023 - 23:09
کد خبر : 79806
سرویس خبری : ورزش

استرس پرسپولیسی‌ها زیاد است اما شایسته فتح دو جام هستند

حمید استیلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: مشکلات مدیریتی به استقلال ضربه زد

استرس پرسپولیسی‌ها زیاد است اما شایسته فتح دو جام هستند

هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار خواهد شد و اهالی فوتبال تقریبا دو ساعت هیجان‌انگیز و پر استرس را جمعه عصر تجربه خواهند کرد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار خواهد شد و اهالی فوتبال تقریبا دو ساعت هیجان‌انگیز و پر استرس را جمعه عصر تجربه خواهند کرد. در سال‌های اخیر خیلی کم پیش آمده بود که بازی‌های دو هفته پایانی مسابقات تا این حد حساس باشد. کوچک‌ترین اشتباه از سوی پرسپولیس باعث خواهد شد این تیم هم به مانند استقلال شانس قهرمانی‌اش به حداقل رسیده و سپاهان با شکست پیکان به صدر جدول برسد. شاگردان مورایس هنوز حسرت دو امتیاز ازدست‌رفته مقابل ملوان را می‌خورند و حالا آرزو می‌کنند که تیم گل‌محمدی هم اشتباه آنها را مرتکب شود. برای رتبه چهارمی هم رقابت تراکتور، مس رفسنجان و گل گهر جالب است؛ همین‌طور رقابت نفت آبادان و مس کرمان برای بقا که خیلی دیر به خودشان آمدند.  اما در مورد بازی‌های هیجان‌انگیز هفته پیش‌روی لیگ بد ندیدیم با حمید استیلی گفت‌وگو کنیم. 

 لیگ جذابی را شاهد بودیم
کارشناس فوتبال کشورمان در ابتدای صحبت‌هایش با «فرهیختگان» ضمن تمجید از بازی‌های این فصل لیگ اظهار داشت: «این فصل لیگ خوبی را از نظر فنی شاهد بودیم و دلیلش این بود که تیم‌های با کیفیت تعدادشان به مراتب بیشتر از سال قبل بود. از همان ابتدای فصل بودجه‌ای که تیم‌ها برای خود مشخص کردند نشان می‌داد که با چه هدفی وارد مسابقات شده‌اند. تیم‌هایی خوبی مثل گل گهر، تراکتور، مس رفسنجان و حتی فولاد داشتیم که توانستند تا جایی با پرسپولیس، سپاهان و استقلال رقابت کنند اما هر چه به پایان فصل نزدیک شدیم این سه تیم فاصله‌شان را به بقیه بیشتر کردند. دلیلش هم این بود که سه تیم بالای جدول کمترین نوسان را در لیگ داشتند و از نظر تجربه تیمی، کیفیت بازیکنان و بالانسی که تیم‌شان دارد، کمتر دچار اشتباه شدند.» 

 استقلال از مدیریتش ضربه خورد
وی با اشاره به اینکه استقلال در بدترین زمان ممکن دچار افت شد، خاطرنشان کرد: «استقلال از ابتدای فصل با ساپینتو روند خوب و رو‌به‌رشدی را در پیش گرفت و تا همین هفته قبل خودش را در کورس نگه داشت. متاسفانه مشکلات مدیریتی در اواخر سال گذشته به استقلال ضربه زد و بعد از حذف این تیم از آسیا به خاطر نگرفتن مجوز حرفه‌ای که البته نمی‌توان گفت صد در صد شده است، استقلال ناخواسته وارد حاشیه شد. با این حال این تیم تا قبل از دربی بازی‌های خودش را برد و شکست مقابل پرسپولیس و تساوی با صنعت نفت اوضاع را برای این تیم خیلی سخت کرد. طبیعتا الان استقلال بیشتر تمرکزش را روی جام حذفی خواهد گذشت تا فصل را بدون جام تمام نکند.» 
 پرسپولیس در سخت‌ترین برهه خود به‌سر می‌برد
استیلی که سابقه سرمربیگری پرسپولیس را در کارنامه مربیگری‌اش دارد، با تمجید از سرمربی این تیم گفت: «باید به کادرفنی پرسپولیس و بازیکنانش خسته‌نباشید گفت که الان در صدر جدول قرار دارند و اگر چهار بازی آینده خود را ببرند موفق به کسب دو جام خواهند شد. اما آنها نباید فراموش کنند که کوچک‌ترین اشتباه در هر یک از این بازی‌ها به قیمت از دست دادن یک جام تمام خواهد شد. از این رو پرسپولیس در شرایط بسیار حساسی به‌سر می‌برد. همین مساله باعث شده بود که بازیکنان این تیم مقابل پیکان با استرس و فشار زیادی بازی کنند. این مساله طبیعی است و نمی‌شود به آن خرده گرفت. بازی با گل گهر هم خیلی سنگین و نفس‌گیر خواهد بود و امیدوارم هواداران پرسپولیس را جمعه‌شب خوشحال ببینم. از نظر من پرسپولیس شایستگی کسب هر دو جام را دارد چون از هر نظر بهترین تیم لیگ بوده است.» 

 سپاهان کمبودی را احساس نمی‌کند
کارشناس فوتبال کشورمان در خاتمه درباره تیم سپاهان نیز عنوان کرد: «بی‌انصافی است اگر از تیم خوب سپاهان تعریف و تمجید نکنیم. آنها یک باشگاه بزرگ، ریشه‌دار با ساختار قوی و مدیر کاربلدی مثل محمدرضا ساکت هستند که هر فصل در جمع مدعیان حضور دارند. در این فصل هم عالی نتیجه گرفتند و غفلتی که مقابل ملوان داشتند باعث شد صدر جدول را از دست بدهند. شاید شکست مقابل پرسپولیس در جام حذفی هم برای آنها گران تمام شد، از این جهت که الان تنها امیدشان امتیاز از دست دادن صدرنشین لیگ است. طبیعتا تیم با‌کیفیتی مثل سپاهان برای فصل آینده می‌تواند در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا جزء مدعیان اصلی قهرمانی باشد و رقابت این تیم با سرخابی‌ها همیشه جذاب و شیرین است. از نظر مالی هم باشگاه سپاهان کمبودی را احساس نمی‌کند و طبیعتا شرایط بهتری از پرسپولیس و استقلال دارد.»