تاریخ : Sun 07 May 2023 - 23:24
کد خبر : 79745
سرویس خبری : ورزش

سرمربی تیم ملی دخالتی در تصمیم باشگاه نداشت

اسفندیارپور، مدیرعامل گل‌گهر در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: برای انتخاب جانشین قلعه‌نویی بهترین تصمیم را گرفتیم

سرمربی تیم ملی دخالتی در تصمیم باشگاه نداشت

باشگاه گل‌گهر سیرجان بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی روند خوبی را در نتیجه‌گیری در پیش نگرفت و همین مساله باعث شد این تیم از رده چهارم به رده ششم جدول مسابقات سقوط کند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:باشگاه گل‌گهر سیرجان بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی روند خوبی را در نتیجه‌گیری در پیش نگرفت و همین مساله باعث شد این تیم از رده چهارم به رده ششم جدول مسابقات سقوط کند. در این بین بحث‌هایی مطرح شد مبنی‌بر اینکه مدیران باشگاه گل‌گهر تمایل داشتند مربی دیگری هدایت تیم را بعد از رفتن قلعه‌نویی برعهده بگیرد اما فشار سرمربی تیم ملی باعث شد که سعید الهویی که نقش دستیار را در کادر قبلی گل‌گهر داشت، به‌عنوان سرمربی با سیرجانی‌ها ادامه دهد. حتی قلعه‌نویی او را با خود به تیم ملی برد تا به‌نوعی از این تصمیمش نیز دفاع کرده باشد. در هر صورت گل‌گهر همچنان این شانس را دارد که در بین چهار تیم بالای جدول قرار بگیرد به شرطی که دو بازی آینده خود را ببرد و تراکتور و مس رفسنجان هم در دو هفته پایانی ناکام باشند. با توجه به اینکه حریف آینده گل‌گهر، پرسپولیس صدرنشین لیگ است، به سراغ مدیرعامل این باشگاه رفتیم. گفت‌وگوی محمد اسفندیارپور که یکی از مشاوران وزیر ورزش هم هست با «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید. 

یک شکست خانگی مقابل آلومینیوم شانس تیم شما را برای کسب مقام چهارمی به حداقل رساند. 
بله متاسفانه کار سخت شد. نمایش خوبی را مقابل آلومینیوم داشتیم و مستحق این باخت نبودیم. شاید اگر پنالتی‌مان گل می‌شد، نتیجه پایانی خیلی فرق می‌کرد. به‌هرحال فوتبال است و بدشانسی هم جزئی از آن است. 

گل‌گهر بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی روند خوبی را درپیش نگرفت. این یعنی اینکه شاید بهتر باشد از حالا برای فصل بعد تصمیم بگیرید؟
درمورد روند نتیجه‌گیری تیم بعد از تغییر کادرفنی اجازه بدهید آخر فصل مفصل حرف بزنیم. به هر حال الان در شرایط حساسی هستیم و شاید درست نباشد وارد یک‌سری مباحث شد؛ چراکه ممکن است به تیم آسیبی وارد شود. آنچه مشخص است در آخر فصل با بررسی همه مسائل فنی از سوی کارشناسان بهترین تصمیم را برای آینده تیم خواهیم گرفت. در حال حاضر تمرکز تیم به‌طور کامل روی بازی با پرسپولیس است. ان‌شاءالله که بتوانیم در دو بازی باقیمانده نتایج مطلوبی کسب کرده و جایگاه‌مان را در جدول بهبود ببخشیم. 

گل‌گهر شاید اگر آخر فصل کم نمی‌آورد الان رتبه چهارمی را حفظ کرده بود. فکر نمی‌کنید بهتر بود هدایت تیم را به سرمربی باتجربه‌تری واگذار می‌کردید؟
تیم ما ضعیف عمل نکرده و اگر از نظر فنی بازی‌های اخیرمان را ارزیابی کرده باشید، بد بازی نکرده‌ایم و حتی در بازی با پرسپولیس در جام حذفی هم مستحق باخت نبودیم. همین‌طور در بازی با آلومینیوم که عرض کردم بدشانسی آوردیم. شایستگی تیم از لحاظ نتیجه‌گیری با توجه به بازی‌هایی که ارائه دادیم بیشتر از اینها بود. البته که سرمربی هم در نتایج اخیر بی‌تاثیر نبوده است، همین‌طور که تجربه کادر هم در این زمینه مطمئنا تاثیر دارد. اما این موضوع را در نظر بگیرید که ما در 7، 8 هفته مانده به پایان لیگ باید برای امیر قلعه‌نویی جانشین تعیین می‌کردیم. هم، زمان کافی نداشتیم و هم اینکه گزینه‌هایمان بسیار محدود بودند؛ چراکه مربیان خوب درگیر تیم خودشان بودند. 

اینکه گفته می‌شود سعید الهویی با نظر امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر شد را قبول دارید؟ این صحبت در خیلی جاها مطرح شده است. 
امیر قلعه‌نویی در چند سالی که در سیرجان حضور داشت خدمات زیادی به این باشگاه کرد و اینکه ما بخواهیم دستیار او را به‌عنوان سرمربی تیم انتخاب کنیم نمی‌تواند تصمیم اشتباه یا عجیبی باشد. در خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا هم این اتفاق رخ داده و هر مربی خوبی که جدا شده دستیارش در همان تیم جانشینش شده است. تاکید می‌کنم که ما این انتخاب را برای 7، 8 بازی باقیمانده داشتیم. دوستانی که این حرف‌ها را می‌زنند سخت در اشتباه هستند و این فکر‌ها زاییده ذهن یک‌سری از افراد است که به‌شدت آنها را رد می‌کنم. مطمئن باشید نه شخصیت و تجربه بالای امیر قلعه‌نویی این اجازه را به او می‌دهد که بخواهد در مسائلی که در اختیارش نیست دخالتی داشته باشد و نه باشگاه ما به این شکل است که برای انتخاب سرمربی این چنین عمل شود. انتخاب سرمربی تیم در باشگاه ما تصمیم جمعی بوده و در آن شرایط بهترین گزینه را برای جانشینی سرمربی محترم تیم ملی انتخاب کردیم. 

باشگاه به‌نوعی تاوان انتخابش را داد، قبول دارید؟
ما فرصت را در اختیار یک مربی جوان و مستعد قرار دادیم که کار شایسته‌ای است. کاری که خیلی از باشگاه‌ها از انجام آن ترس دارند. به خاطر همین است که می‌بینیم در اکثر باشگاه‌ها مربیان فقط جابه‌جا می‌شوند و تفکر جدیدی اتفاق نمی‌افتد. اما باشگاه گل‌گهر به یک مربی جوان و تحصیلکرده اعتماد کرد که شک نکنید این اقدام باشگاه گل‌گهر در اعتماد به مربی جوان کار درستی بود که باید باشگاه‌های دیگر هم پیش بگیرند تا شاهد حضور مربیان جوان بیشتری در لیگ‌ برتر باشیم.