تاریخ : Tue 02 May 2023 - 23:00
کد خبر : 79641
سرویس خبری : ورزش

نصیرزاده: به‌نفع‌شان است فینال حذفی را در تبریز برگزار نکنند

تلاش باشگاه تراکتور برای گرفتن غرامت بدون شکایت از کاوه

نصیرزاده: به‌نفع‌شان است فینال حذفی را در تبریز برگزار نکنند

تراکتور 46 امتیازی است و در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد. آنها روی کاغذ این شانس را دارند که همچنان خود را بالا بکشند و حتی این امیدواری وجود دارد که صاحب سهمیه نیز شوند. از این رو شاید هنوز لیگ برای تراکتور تمام نشده باشد.

فعلا برنامه‌ای برای تمدید با ایرانی‌ها نداریم آلوز افت نکرده فقط مهار شده است

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:تراکتور 46 امتیازی است و در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد. آنها روی کاغذ این شانس را دارند که همچنان خود را بالا بکشند و حتی این امیدواری وجود دارد که صاحب سهمیه نیز شوند. از این رو شاید هنوز لیگ برای تراکتور تمام نشده باشد. مخصوصا که تیم گل‌گهر را به‌عنوان رقیبی پیگیر، در یک‌قدمی خود می‌بیند. به این ترتیب لیگ هنوز برای شاگردان خمز تمام نشده و آنها با توجه به سه بازی حساسی که با مس کرمان، نساجی و استقلال دارند، نه‌تنها در صدر جدول، که در انتهای جدول هم تاثیرگذار خواهند بود. 

 تراکتور با ایرانی‌ها تمدید نکرد
از وقتی خمز به تیم تراکتور آمده این تیم وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده و باشگاه تبریزی به‌سرعت با این مربی تمدید کرد. از تمدید قرارداد با خمز مشخص بود که آنها برنامه‌های خود برای فصل بعد را آغاز کردند. از طرفی آنها با صفا هادی و آلوز قرارداد تازه‌ای بستند و قصد دارند گوستاوو واگنین را نیز نگه دارند. درمورد گومز اما شرایط متفاوت است و می‌توان از حالا این بازیکن را که فرصت بازی هم پیدا نمی‌کند از این جمع جداشده دانست. 
درواقع قرار است لیست کمی خلوت شود تا جا برای بازیکن احتمالی مد نظر خمز باز شود. این درحالی است که قرارداد بازیکنی چون رضا اسدی نیز به‌پایان رسیده است. خمز به اسدی اعتقاد دارد اما اگر یادتان باشد این بازیکن فصل قبل نیز بعد از گشتی که در اغلب تیم‌های ایرانی زد درنهایت به‌دلیل پیشنهاد مالی بهتر به تراکتور پیوست و موفق بود. از این رو او همچنان امیدوار است تیمی بهتر از تراکتور برای خود دست‌وپا کند. 
هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «هنوز لیست خمز به دست ما نرسیده است. البته می‌دانم خروجی‌هایی خواهیم داشت اما اینکه چه کسانی از لیست فعلی را حفظ کنیم هنوز معلوم نیست. درواقع ما با خارجی‌ها تمدید کردیم اما با هیچ ایرانی‌ای قرارداد تمدید نکرده‌ایم و همه‌چیز درمورد آنها را به پایان فصل موکول کردیم.» 
 غرامت از کاوه، بدون‌شکایت
با نگاهی به لیست بازیکنان تیم تراکتور نام کاوه رضایی به‌شدت نمایان است. این بازیکن که این فصل در لیست تراکتور جا خوش کرده بود، درواقع بازیکن این تیم نبود و یک طرفه فسخ کرد. مشاوره اشتباهی که وکلا به او دادند درنهایت باعث شد در تمام پرونده‌های مربوطه شکست بخورد و حالا با خطر شکایت احتمالی باشگاه تراکتور روبه‌رو است. شکایتی که اگر از سوی تراکتور صورت گیرد، نه‌تنها وی را مجبور به پرداخت غرامت به باشگاه تراکتور می‌کند که محرومیتی حداقل چهارماه برایش به ‌همراه خواهد داشت. 
شاید جالب باشد بدانید تراکتورها برنامه‌ای برای شکایت از کاوه ندارند. آنها که خوب می‌داند کاوه چه ضربه سختی از این جریان خورده باب مذاکره با او را باز کردند تا جایی که چندین بار با وکلای او تماس گرفته و خواهان توافق شدند. با این پیشنهاد که حاضرند از شکایت علیه این بازیکن صرف‌نظر کنند ولی درعوض غرامت بگیرند. غرامت میلیاردی که باشگاه تراکتور می‌تواند از این پرونده به‌دست آورد آنقدر ارزشمند است که تراکتوری‌ها را از شکایت منصرف کند اما باید دید آیا کاوه حاضر است این غرامت را پرداخت کند و درعوض از محرومیت 4 تا 6 ماهه قسر در برود. 
هرچند شنیده‌ها حاکی است وکلای کاوه، قصد دارند به دادگاه عالی سوئیس شکایت ببرند و همچنان روی تصمیم خود اصرار دارند. تصمیمی که نه‌تنها کاوه را به استقلال نرساند، بلکه از تراکتور هم دور کرد. اگر اوضاع به همین شکل پیش برود چه بسا باشگاه تراکتور وادار به شکایت از او بشود تا حداقل غرامتش را بگیرد. 
مدیرعامل باشگاه تراکتور در این مورد به ما گفت: «فعلا که کاوه و وکلایش نشان دادند اهل مذاکره نیستند. همچنان تصور می‌کنند حق با آنها است. دو، سه باری سعی کردیم با آنها مذاکره کنیم اما حاضر به تعامل با ما نیستند. من می‌دانم، کاوه هم می‌داند غرامت سنگین و محرومیت بدی در انتظار اوست اما ما راضی به نابودی این بازیکن نیستیم، چون بیشتر از او دل‌مان می‌سوزد. او باید یادش باشد از این فسخ چه ضربه‌ای به باشگاه ما زد! کاوه هنوز در لیست ما است و جای یک بازیکن را تنگ کرده است.»

 آمار ضعیف آلوز بعد از تمدید
ریکاردو آلوز با 12 پاس گل درصدر جدول گلزنان قرار دارد. این آمار وقتی بغرنج می‌شود که متوجه می‌شویم عدد مربوطه متعلق به 8 هفته قبل است. آلوز دقیقا 8 هفته است که پاس گل نداده و از آن بدتر اینکه تعقیب‌کننده او یعنی مهدی ترابی نیز درجا می‌زند و فاصله‌اش با آلوز زیاد است. این در لیگی که آمار گلزنی بهترین تیم آن استقلال، 42 گل زده است نشانه خوبی نیست و تاسف‌بار است. با نگاهی به تقویم مسابقات مشخص می‌شود این بازیکن تقریبا از وقتی که قراردادش را تا 1404 با تراکتور تمدید کرد به‌سوی نزول رفت و دیگر شاهد آن پاس گل‌های زیبا و البته حساسش نبودیم. 
جالب اینکه در همین مدت تیم تراکتور کمترین شکست را پذیرفت و با دو شکست عملکرد خوبی دارد. بااین‌حال این ذهنیت به‌وجود می‌آید که شاید تمدید قرارداد با تراکتور، اختلاف نظر با خمز و داستان‌های به‌وجود آمده در 12 فروردین سال جاری بین این بازیکن و سرمربی لیگ و درنهایت تغییرات تاکتیکی ‌انگیزه این بازیکن را از بین برده است. نصیرزاده اما از عملکرد آلوز رضایت دارد او به «فرهیختگان» گفت: «رقبا ما را آنالیز می‌کند و بهترین بازیکنان را می‌شناسند. آلوز بازیکن شاخص ماست و طبیعی است رقبا مانع او شوند، مهارش کنند و نتواند کارهایش را به‌درستی انجام دهد. بااین‌حال او بازیکن مورد علاقه ماست و به نظرم افت نکرده و همچنان کار خودش را به درستی انجام می‌دهد. از این رو از تمدید با او پشیمان نیستیم.» 

 توصیه تراکتور برای برگزار نکردن فینال در یادگار
تراکتور فقط باشگاهی است که ورزشگاه یادگار امام را اجاره می‌کند. بااین‌حال اگر شرایط این استادیوم مخصوصا زمین چمن خوب نباشد خمز حاضر به بازی در این ورزشگاه نخواهد بود. همان‌طور که پیش از این به‌دلیل عدم رضایت از وضعیت چمن، بازی تیمش را به بنیان دیزل منتقل کرد. از این رو بازسازی و ترمیم این ورزشگاه و برطرف کردن عیوب چیزی نیست که باشگاه تراکتور در آن دخل و تصرف داشته باشد یا حتی فراتر از آن بخواهد مانع برگزاری فینال جام‌حذفی در این استادیوم شود. 
درحال‌حاضر ورزشگاه یادگار امام یک‌سری ایرادهای کوچک و بزرگ دارد که باید برطرف شود، مثلا این استادیوم در ایرادی بزرگ، جایگاهی برای استقرار دوربین‌های VAR  ندارد. 
قرار است با قول مساعد اداره کل ورزش‌وجوانان استان آذربایجان شرقی، ایرادهای ظاهری ازجمله صندلی‌ها، یخچال‌ها و مواردی از این قبیل مرتفع شوند و از همه مهم‌تر جایگاه نصب دوربین‌ها اصلاح شود. به همین دلیل این ورزشگاه شرایط میزبانی ندارد؛ چراکه به محض اتمام لیگ وارد فاز بازسازی می‌شود. اگر تبریزی‌ها می‌گویند میزبان نمی‌شوند حق طبیعی آنهاست؛ چراکه حداقل یکی از مدیران ورزشی در یکی از استان‌ها براساس وظیفه می‌خواهد کار را برای بازسازی ورزشگاه طبق برنامه و براساس اصول پیش‌ببرد و در موعد مقرر بدون تاخیر تحویل دهد. 
نصیرزاده در این خصوص اظهارات جالبی دارد. او به ما گفت: «تعمیرات ورزشگاه به ما ربطی ندارد. با این حال در تعامل با هیات فوتبال و اداره کل ورزش آذربایجان شرقی هستیم و آنها نیز با باشگاه تراکتور همسو هستند. از طرفی برگزاری فینال جام حذفی سودی برای ما ندارد؛ چراکه مردم تبریز تراکتوری هستند و وقتی قرار نیست تیم شهرشان در این فینال باشد استقبالی از این مسابقه نخواهند کرد. درست است که هواداران ما پرشور هستند و در ورزشگاه جو خاصی ایجاد می‌کنند اما این فقط برای تیم خودشان است. به همین دلیل برای دیدن بازی به استادیوم نمی‌آیند، پس به‌نفع دوستان است که بازی را در تبریز برگزار نکنند.»