تاریخ : Fri 28 Apr 2023 - 23:00
کد خبر : 79547
سرویس خبری : ورزش

با دیدگاه بازی با لیگ یکی به میدان برویم به مشکل می‌خوریم

رشیدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: ساپینتو بماند ولی رفتارش را اصلاح کند

با دیدگاه بازی با لیگ یکی به میدان برویم به مشکل می‌خوریم

منصور رشیدی پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» درخصوص وضعیت استقلالی‌ها بعد از دربی اظهار داشت: «قبل از دربی استقلال چند هفته روند رو به رشد خوبی را پشت‌سر گذاشته و بازی به بازی بهتر و هماهنگ‌تر ‌شد.

منصور رشیدی پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» درخصوص وضعیت استقلالی‌ها بعد از دربی اظهار داشت: «قبل از دربی استقلال چند هفته روند رو به رشد خوبی را پشت‌سر گذاشته و بازی به بازی بهتر و هماهنگ‌تر ‌شد اما در هر صورت آن بازی که تیم در چند هفته قبل انجام داده بود و توقع داشتیم جلوی پرسپولیس هم انجام بدهد، اتفاق نیفتاد و توقعات برآورده نشد. دلیل این موضوع چه بود نمی‌دانم. البته پرسپولیس هم تیم خوبی است که از بازیکنان آماده و کادر قابلی برخوردار است. نیمه اول دربی اصلا جالب نبود، در نیمه دوم هم حملات هماهنگی را شاهد نبودیم و باعث شد تا موقعیت صد در صدی توسط استقلال در دربی روی دروازه حریف در نیمه دوم ایجاد نشود.» 
وی درباره اینکه به نظر می‌رسد استقلال از لحاظ روحی و روانی بعد از این شکست دچار مشکلاتی شده باشد و این امر می‌تواند کار این تیم را در ادامه سخت کند، گفت: «از آنجایی که طی سه چهار هفته پیش از این، جریانات مدیریتی پیش آمد و ماجرای چک‌ها و پول‌هایی که مشخص نشد حق با کیست و از سوی دیگر بحث حذف از آسیا ایجاد شد، فکر می‌کردم این امر روحیه تیم را تخریب کرده و روی روند رو به رشد استقلال تاثیر داشته باشد، ولی خوشبختانه تیم تا دو سه هفته بعدتر هم خیلی خوب بازی کرد و نشان دادند این مسائل در نتیجه‌گیری آنها تاثیر نداشته است اما در هر صورت در بازی دربی شرایط به شکل دیگری پیش رفت. برای بازی‌های بعدی هم ساپینتو یک مربی حرفه‌ای است و تیم را به هر شکلی جمع‌وجور خواهد کرد.» 
دروازه‌بان اسبق استقلال درباره اینکه آیا قهرمانی برای این تیم از دست رفته است گفت: «هنوز 3 هفته دیگر باقیمانده و حتی تیم‌های قعرنشین هم در مقابل مدعیان تیم‌های راحتی نیستند و این‌طور نیست که مدعیان به راحتی در هفته‌های باقیمانده از تیمی عبور کنند. الان بازی‌ها سخت شده و همه تیم‌ها 90 دقیقه در زمین می‌جنگند و ممکن است در هر بازی هر 3 تیم مدعی دچار اشتباهاتی شوند و امتیاز از دست بدهند. هیچ چیزی مشخص نیست. هر 3 تیم از جمله استقلال شانس قهرمانی دارند و می‌توانند در این زمینه تعیین‌کننده باشند. بالاخره هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان در بازی‌های بعدی باز هم امتیاز از دست می‌دهند و ممکن است خیلی مسائل پیش بیاید. روی کاغذ هر 3 تیم شانس دارند.» 
وی درباره اینکه آیا کار استقلال در بازی جام حذفی مقابل تیم لیگ یکی راحت است، گفت: «اصلا بازی راحتی نداریم. من بازی‌های پارس جم را دیدم. آنها تیمی قوی دارند و خودشان را تقویت کرده‌اند و خوب کار می‌کنند. در خانه اصلا تیم دست و پا بسته‌ای نیستند و مقابل تیم‌های لیگ برتری راحت امتیاز از دست نمی‌دهند. در سال‌های قبلی هم شرایط جام حذفی به این شکل بوده است که تیم‌های زیرگروه تیم‌های لیگ برتری را هم حذف کرده‌اند. این جام، جام شگفتی‌هاست و صد در صد کار استقلال در این دیدار بسیار سخت است و نباید با این دیدگاه که چون جلوی تیم لیگ یکی به میدان می‌رویم پس برنده هستیم، به میدان برویم.» 
رشیدی درباره سرنوشت ساپینتو در استقلال گفت: «ساپینتو بد نتیجه نگرفته و شرایط حرفه‌ای دارد. یک مقدار از لحاظ حرکاتی که در کنار زمین در هفته‌های ابتدایی و اواسط فصل انجام می‌داد رفتارش را تعدیل کرده است اما هنوز هم بهتر نشده است و جای کار دارد. این حرکاتی که در کنار زمین ساپینتو انجام می‌دهد و محرومیت‌های وی باعث می‌شود تا دود آن به چشم استقلال برود و به روند رو به رشد این تیم ضربه می‌زند. این سرمربی در هفته‌های زیادی محروم بوده و روی نیمکت ننشسته و این به ضرر تیم است. او نتایج خوبی را گرفته و باید در هر صورت رفتارش را اصلاح کند. در‌صورتی‌که این سرمربی بماند باید بتواند این رفتار را دیگر انجام ندهد و به نوعی مطیع قوانین باشد. درست است که ما VAR نداریم تا بازی‌ها را قضاوت کنیم و باید فکری هم به حال این معضل کرد، اما این شرایط هم دلیل نمی‌شود که بخواهیم هر کاری را لب خط انجام داده و مشکلاتی را برای خودمان و تیم به وجود بیاوریم.»