تاریخ : Sun 23 Apr 2023 - 23:00
کد خبر : 79432
سرویس خبری : ورزش

استقلال مطابق میل پرسپولیس بازی کرد

سیدصالحی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: آبی‌ها روی اشتباه غلامی بازی را باختند

استقلال مطابق میل پرسپولیس بازی کرد

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس عصر روز گذشته در دیداری که از لحاظ فنی آن‌چنان توقعات را برآورده نکرد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند .

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگاریم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس عصر روز گذشته در دیداری که از لحاظ فنی آن‌چنان توقعات را برآورده نکرد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در‌حالی‌که هر دو تیم برای باقی ماندن در کورس قهرمانی به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشتند درنهایت این شاگردان یحیی گل‌محمدی بودند که موفق شدند با برتری مقابل حریف سنتی خود به این هدف بزرگ رسیده و موقتا صدرنشین شوند. بر همین اساس سید‌مهدی سید‌صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» درباره دربی شماره صد و برتری سرخپوشان در این بازی اظهار داشت: «در نیمه اول که اصلا بازی جذاب و تماشاگر‌پسندی را شاهد نبودیم، استرس در دقایق ابتدایی بین بازیکنان دو تیم موج می‌زد و بیشتر شاهد پاس‌های اشتباه و بالا بازی کردن بازیکنان دو تیم بودیم تا اجازه بازیسازی به حریف را ندهند. در این نیمه موقعیت آنچنانی خلق نشد و فوتبال زیبا و هیجان‌انگیزی را از دو تیم شاهد نبودیم.» 
پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد درخصوص نیمه دوم این دیدار و گل برتری پرسپولیس که توسط عیسی آل‌کثیر به دست آمد افزود: «در نیمه دوم با تعویضی که یحیی گل‌محمدی انجام داد و با اشتباه خط دفاعی استقلال مهاجم پرسپولیس در یک موقعیت مناسب قرار گرفته و گل برتری این تیم را به ثمر رساند. بعد از آن نیز استقلال به بازی مستقیم روی آورده و به‌صورت طبیعی پرسپولیس عقب نشست و درنهایت هم در بازی‌ای که شاهد موقعیت‌های آنچنانی نبودیم پرسپولیس ۳ امتیاز را به دست آورد.» 
مهاجم اسبق فوتبال ایران درباره اینکه به نظر می‌رسد استقلالی‌ها از همان ابتدای مسابقه بازی مستقیم و از دور خارج کردن هافبک‌های خود را در دستور کار داشتند، گفت: «به نظر من استقلال کاری را کرد که پرسپولیس می‌خواست و به‌طور کلی طوری بازی کرد که به میل حریفش بود. این در حالی است که هافبک‌های پرسپولیس فوتبال مالکانه‌تری را ارائه دادند و از سوی دیگر استقلالی‌ها با وجود مهری و چشمی که پست تخصصی آنها هافبک دفاعی است نتوانستند از این لحاظ برتری خود را در میانه میدان به حریف دیکته کنند.» 
سید‌صالحی ادامه داد: «اما پرسپولیس با سیستم 1-4-1-4 در میانه زمین تجمع بیشتری را در خط هافبک داشت و درگیری‌های میانه میدان را نیز بازیکنان این تیم به سود خود پایان دادند. ضمن اینکه با این تجمع، شاگردان گل‌محمدی می‌خواستند تا در میانه میدان مالکیت را هم از آن خود کنند و به همین دلیل نیز محبی و قائدی نتوانستند برخلاف بازی‌های گذشته آنچنان در موقعیت گل قرار بگیرند چون استقلال بازیسازهای کمتری را در میانه زمین داشت.» 
پیشکسوت فوتبال ایران درباره گل پرسپولیس تاکید کرد: «عیسی آل‌کثیر موقعیتی که خودش برای خودش درست کرده بود را تبدیل به گل کرد. او در این صحنه خیلی با تجربه عمل کرده و به موقع به سر توپ زد و به شکلی زیبا توپ را روانه دروازه حریف کرد. در این صحنه غلامی نباید اصلا تکل می‌زد و به نظر من اشتباه او باعث شد تا استقلال گل بخورد. درمجموع در بازی‌ای که اصلا موقعیت گل نداشت پرسپولیس از فرصت‌های نصف‌و‌‌نیمه خود بهتر استفاده کرده و توانست بازی را ببرد.» 
وی درباره اینکه آیا نتیجه دربی در قهرمانی پایان فصل تاثیر‌گذار است یا خیر گفت: «درست است که پرسپولیس با دو امتیاز اختلاف و البته یک بازی بیشتر به صدر جدول رسید اما باز هم فرمان دست سپاهان است و اگر تیم اصفهانی چهار بازی بعدی خود را ببرد به‌طورحتم قهرمان خواهد شد. در هر حال قهرمان شدن استقلال یا پرسپولیس منوط به آن است که سپاهان نتیجه لازم را نگیرد.»