تاریخ : Wed 25 Jan 2023 - 15:00
کد خبر : 79250
سرویس خبری : ورزش


بازی های لیگ دیگر ارزش تماشا کردن ندارد

امین دانشور، خبرنگار: فوتبال را باید یکی از حوزه های ورزشی دانست که حواشی آن همیشه جلوتر از خودش بوده است. از طرف دیگر این روزها مشکلات جدی در این حوزه وجود دارد و کارشناسان مختلف هم دیدگاه های متفاوتی را درباره وضعیت فوتبالی ایران مطرح می کنند. مسعود اقبالی که یکی از مدرسان کنفدراسیون فوتبال اسیا محسوب می شود، یکی از همان کارشناسانی است که البته نگاه مثبتی به فوتبال کشور ندارد و معتقد است مسیر اشتباهی که از سوی فوتبال در ایران دنبال شده و می شود، دلیلی است برای اینکه امروز ایران جایگاه خود را در آسیا تا حدی از دست داده و در رده تیم های پنجم و ششم این قاره قرار بگیرد. 
اقبالی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با بیان اینکه دیگر بازی های لیگ را دنبال نمی کند، گفت: معتقدم دنبال کردن این بازی ها تنها وقت تلف کردن است و ترجیح می دهم بازی تیم های خارجی را دنبال کنم. واقعیت آن است که دیگر نکته فنی در فوتبال باشگاهی کشورمان وجود ندارد و این مسئله در دوره کنونی که تماشاگر را به ورزشگاه راه نمی دهند، بیشتر هم شده است. متاسفانه روح فوتبال کشور را کشته اند؛ چرا که حیات فوتبال به تماشاگر بند است و وقتی آنها در ورزشگاه حضور نداشته باشند، عملا دیگر آن فوتبال ارزش تحلیل ندارد. 
او با تاکید بر اینکه فوتبالیست‌ها از عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ناراضی هستند، اظهار داشت: ناراحتی آنها به حق هم هست؛ چرا که وقتی سکوهای ورزشگاه خالی باشد؛ اصلا برای چه فوتبالیست ها باید بازی کنند. متاسفانه فوتبال مان به جای آنکه به فوتبال حرفه ای نزدیک باشد، همه خصوصیت های مربوط به یک فوتبال آماتور را دارد. در حقیقت باید از زاویه نگاه دیگری به فوتبال نگاه شود؛ چرا که معتقدم ما تنها چند باشگاه داریم که یک دوره اقدام به برگزاری مسابقه می کنند و در این میان پول های هنگفتی هم برای لیگ هزینه شده و دلال هایی داریم که سودهای بالایی از این مسئله می برند. 
 مدرس کنفدراسیون فوتبال اسیا اظهار داشت: حتی دگیر دعوا و درگیری هایی که چاشنی کار فوتبال قرار می گیرد هم برای هیچ کس جذاب نیست. در مقابل به تماشاگر که باید جزو ارکان اصلی فوتبال هم باشد، هیچ اهمیتی داده نمی شود در حالی که در دنیا فوتبال در ابتدا برای تماشاگران است و آنها جزو رکن اصلی این ورزش به شمار می روند. 
اقبالی به اتفاقات رخ داده در یک مدرسه فوتبال مشهد هم اشاره و با ابراز تاسف در اینباره گفت: متاسفانه باید بگویم که در فوتبال مان همین موضوع تعرض به چند نونهال و نوجوان علاقه مند به این حوزه را کم داشت. سوال این است که چه کسی مسئول چنین اتفاقی بوده و مسئولین چه نقشی در این اتفاق زشت داشته اند؟ قطعا اگر این اتفاق در هر جای دنیا رخ می داد، بسیاری از مسئولان ورزشی آن باید پاسخگو بودند. متاسفانه به حدی تفاقات ناخوشایند در این فوتبال کشورمان رخ داده و در حال رخ دادن است که باید فوتبال را به صورت کامل دگرگون کرد. به عبارت دیگر ورزش کشور باید به اصطلاح یک شخم زده شود و به دست اهل آن سپرده شود.